ישראל וחמאס סיכמו: הפסקת אש לחצי שנה

שבועיים לאחר סבב הלחימה האחרון מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, ישראל וחמאס הגיעו לסיכום על הפסקת אש זמנית לחצי שנה, הכל בתיווך מצרי ובסיוע ממשי של נציג האו"ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/19 20:17 טו באייר התשעט

ישראל וחמאס סיכמו: הפסקת אש לחצי שנה
מנהיג חמאס יחיא סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

ישראל וארגון הטרור חמאס הגיעו לסיכום על הפסקת אש זמנית לחצי שנה, כך דווח הערב (ב') בחדשות 12. ישראל וחמאס הגיעו להבנות דרך תיווך מצרי ובסיוע ממשי של נציג האו"ם. כזכור, בסבב הלחימה האחרון מול ארגוני הטרור השונים הנמצאים ברצועת עזה נהרגו ארבעה אזרחים. 

ההבנות ההדדיות שסוכמו: הפלסטינים מסכימים להפסקת אש והפסקת האירועים האלימים על הגדר, שמירת המרחב הביטחוני - 300 מטרים מהגדר, הפסקת עימותים ליליים והפסקת המשטים לאזור החוף.
ישראל מצידה אמורה מוכנה להרחבת מרחב הדייג ל-15 מייל, קידום העסקה יזומה של האו"ם, העברת תרופות וסיוע אזרחי ופתיחת משא ומתן על חשמל, מעברים, בריאות וכספים.

כל זה אמור להתקיים בחצי שנה. היה ויצליחו הצדדים לשמור על הכללים - הפלסטינים דורשים קצב יישום מהיר - ואז יכנסו לפרק היותר בעייתי, שלב הבא - לוחמי צה"ל שנפלו בעזה ומוחזקים שם ושני האזרחים שעוד מוחזקים שם. המצאים היו פה גורם משמעותי, וצריך עוד לראות מה יקרה בשנה הקרובה בהנחה והצדדים יעמדו בתנאים תמורת שקט.

בעוצמה יהודית הגיבו על הסכם הפסקת האש: "המדובר בהסכם כניעה משפיל, המאפשר לטרוריסטים בעזה להתארגן ולהתעצם. החמאס למעשה מכתיב את סדר היום של מדינת ישראל ומוריד את ממשלת ישראל שוב על הברכיים. ההצהרות של נתניהו לפיהן הוא "ימין חזק" הפכו מזמן לחסרות משמעות. המסר שמקבלים היום ארגוני הטרור הוא שמשתלם לתקוף את מדינת ישראל. הפתרון לעזה הוא אחד: חיסול החמאס, לשוב לשלוט בעזה לעודד את תושביה להגר לארצות אחרות ומנגד לחדש את ההתיישבות היהודית במקום".