בכיר בליכוד: אנחנו צריכים את איילת שקד

שרת המשפטים הגיעה למפגש של הנהגות יישובי השומרון בו נכחו שני פוקדים גדולים של הליכוד, ראש מועצת שומרון יוסי דגן ושר הרווחה חיים כץ שאמר: "איילת שקד היא ראויה ואנחנו צריכים אותה. יש לי מפקד לליכוד כי זה עוצמה"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 25/04/19 08:40 כ בניסן התשעט

בכיר בליכוד: אנחנו צריכים את איילת שקד
שרת המשפטים איילת שקד, צילום: פלאש 90

לאחר הכישלון בבחירות האחרונות, קולות נוספים נשמעים בקרב בכירים במפלגת הליכוד הקוראים לשרת המשפטים, איילת שקד להתפקד למפלגה. אמש (ד') בערב הנהגות ישובים אמרו זאת בצורה ברורה וחד משמעית, גם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן וגם שר הרווחה, חיים כץ (הליכוד). שקד לא הגיבה עניינית לקריאה, אולם אמרה לכץ ולדגן: "עשינו דברים גדולים יחד ונמשיך לעשות דברים גדולים יחד". 

בערב הנהגות יישובי השומרון שהתקיים אמש בביתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, בנוכחות שרת המשפטים, איילת שקד, שר הרווחה, חיים כץ, וח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, ובנוכחות יו"רים ישובים, חברי מליאה קרא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לשרת המשפטים איילת שקד להתפקד לליכוד ולהצטרף להנהגת הליכוד. לדבריו, שקד לא סיימה את תפקידה. "עם ישראל זקוק לך. אני קורא לך להתפקד לליכוד ולהמשיך להנהיג את המדינה". בסיום דבריו העניק דגן תעודות הוקרה לשקד, כץ ופורר כל פועלם למען ההתיישבות. דגן הוא אחד הפוקדים הגדולים לליכוד, ונחשב לאחת. הדמויות המשפיעות במפלגת השלטון. גם שר הרווחה חיים כץ עומד בראש המפקד הגדול ביותר בליכוד. 

ח"כ עודד פורר, השר חיים כץ, ראש המועצה יוסי דגן ושרת המשפטים איילת שקד

ח"כ עודד פורר, השר חיים כץ, ראש המועצה יוסי דגן ושרת המשפטים איילת שקדצילום: רועי חדי

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר אמש: "הגיע הזמן שנחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון, זו זכותנו ההיסטורית וחובתנו למתיישבים שמגשימים את החזון הלאומי של העם היהודי. אמשיך ואפעל לחיזוק ההתיישבות בכל האמצעים שיעמדו לרשותי". כץ הוסיף בהתייחס לשקד: "איילת שקד היא ראויה ואנחנו צריכים אותה. יש לי מפקד לליכוד כי זה עוצמה. וחברי הכנסת מבינים  מה זו עצמה. אז כולם באים בתור. את לא צריכה לבוא לחכות בתור. יש לך את התמיכה שלי.  את חשובה אנחנו צריכים אותך ונקווה שעד סוף הערב תגידי כן".

https://youtu.be/5IupN3w1ZTc

חכ עודד פורר מישראל ביתנו אמר: "ההתיישבות היא אבן יסוד של החזון הציוני המטרה שלנו היא להביא עוד מליון עולים למדינת ישראל שרבים מהם יעלו ליהודה ושומרון".

עם זאת, שרת המשפטים איילת שקד סירבה להתייחס למהלכים הפוליטיים העתידיים ואמרה כי טרם החליטה על פעולותיה. בהתייחסותה לתכנית טראמפ אמרה שקד כי, "טראמפ חבר גדול של ישראל, הנשיא וצוותו הם הממשל האוהד ביותר שהיה לישראל מעולם, אבל גם עבור חברים לא נחלק את ארץ ישראל".

יוסי דגן ואיילת שקד

יוסי דגן ואיילת שקדצילום: רועי חדי

דגן סיכם ואמר: "אני רוצה להודות לך על השנים הארוכות, עוד לפני שהיית בכנסת, כפעילה למען ארץ ישראל, והעבודה המצוינת שעשית בכנסת ובממשלה. אני חושב שדווקא עכשיו אחרי התוצאות הלא טובות שהיו בבחירות, החכמה שלנו, כאנשים שזוכים להיות אלו שמוליכים את השומרון, צריכה להיות להזמין את איילת ולהודות לה. אני יכול להגיד לך עוד משהו, גם אם תרצי ללכת עכשיו לעסקים ולעשות כסף, אנחנו לא נתן לך, כי אין לך שום זכות להפסיק את השליחות שלך למען עם ישראל וארץ ישראל. ואני רוצה לקרוא לך, בצורה ברורה, תתפקדי לליכוד, תצטרפי למפלגת השלטון, ותמשיכי להיות חלק מההנהגה המובילה של מדינת ישראל".