חלוקה מחדש: צה"ל משנה את המיונים ליחידות המובחרות

לאחר הערכות מחודשת, החליטו באכ"א לאפשר ליחידת שלדג ו-669 לבחור את חיילה במקביל ליחידות הקומנדו, ולא אחריהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/19 10:02 טז בניסן התשעט

חלוקה מחדש: צה"ל משנה את המיונים ליחידות המובחרות
צילום: דובר צה"ל

צה"ל משנה את מערך המיונים של ליחידות המובחרות בצבא. לא תינתן עדיפות ליחידת שלדג או 669 לאחר סיירת מטכ"ל, מעתה הן בוחרות אותם במקביל לחטיבת הקומנדו, כך פורסם בישראל היום. 

השינוי הוחל לאחר שבוצעה עבודת מטה ארוכה של חטיבת תכנון ומינהל כוח אדם באכ"א עם כל היחידות המיוחדות בצה"ל, שבחנה את חלוקת כוח האדם האיכותי בצבא וקבעה איזו יחידה תוכל לבחור את אנשיה ראשונה.

השינוי שיצרה עבודת המטה הביא לכך שמעתה, החיילים יוכלו להגיע ליחידה 669 גם לאחר גיבוש שייטת, ולא רק לאחר גיבוש מטכ"ל. כמו כן לא תינתן עוד עדיפות לשלדג וליחידה 669, וכל החיילים יחולקו ליחידות אלה וליחידות חטיבת הקומנדו על בסיס מפתח חלוקה שנקבע בין היחידות. יודגש כי לפחות בשלב הראשון, לשלדג תישמר עדיפות מסוימת לבחור חלק מאנשיה לפני היחידות האחרות, אך באכ"א מבהירים שלא בטוח שעדיפות זו תישמר לנצח. 

"הבחירה תיעשה במקביל ולא בטור", הסביר ראש חטיבת תכנון ומינהל כוח אדם בצה"ל, תא"ל ערן שני, "המהלך צפוי לטייב את יחידות הקומנדו של היבשה, והוא גם יותר הגון והוגן לפרט, מכיוון שהוא מבטל את ימי הראיונות הנוספים לאחר הגיבוש".

עוד הדגיש תא"ל שני כי במסגרת המהלך יובא בחשבון הרבה יותר מבעבר גם רצונו של הצעיר, שיתבקש לדרג את היחידות שאליהן הוא מעוניין להגיע. בצה"ל מציינים עוד כי בשיטה החדשה המלש"בים יקבלו את התשובה לאן התקבלו ימים ספורים לאחר הגיבוש. 

"הבשורה הגדולה היא צמצום תהליך המיון וטיובו, וכן פחות טרטור למלש"ב מבעבר", ציין קצין בכיר בחטיבת הקומנדו, "למלש"ב יש עכשיו פחות ערפל ואי־ודאות. זו מהפכה אמיתית. זה שם את כל היחידות המיוחדות בליגת האלופות".