"נתניהו לפרץ: התפצל מסמוטריץ' וקבל תפקיד בכיר"

בכיר בבית היהודי חושף בשיחה עם כיפה כי ראש הממשלה הבטיח ליו"ר איחוד מפלגות הימין את תפקיד שר החינוך, גם במקרה שהרשימה תתפצל. בלשכת ראש הממשלה מכחישים. גורמים בלשכת הרב פרץ: "לא היו דברים מעולם"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/04/19 15:07 ו בניסן התשעט

"נתניהו לפרץ: התפצל מסמוטריץ' וקבל תפקיד בכיר"
הרב פרץ ונתניהו, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

בכיר בבית היהודי מספר לחדשות כיפה כי לפני שעה קלה התקשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, והבטיח לו את תיק שר החינוך, גם במקרה שהבית היהודי יתפצל מהאיחוד הלאומי

לדברי הבכיר נתניהו מעודד את הרב פרץ לפרוש יחד עם חבריו מהבית היהודי מאיחוד מפלגות הימין, ובתמורה יקבל תפקיד שר בכיר. זאת למרות שבסיכום המקורי עם האיחוד הלאומי התפקיד הבכיר יועד לבצלאל סמוטריץ.

כזכור, לפני הגשת הרשימות לכנסת התערב נתניהו בפולטיקה המגזרית ודאג לאיחוד שלושת המפלגות ואף דאג לשריין את הרב אלי בן דהן ברשימת מפלגתו לכנסת. כעת נודע כי נתניהו מעדיף את שותפיו הטבעיים לצידו גם במחיר של קואלציה מעט צרה יותר.


 

כזכור, הבוקר הצטרף סמוטריץ' לבנט ושקד וקרא לעדת הבחירות לערוך ספירה מחודשת של הקולות, ובכך לנסות להבטיח את כניסתם של בנט ושקד לכנסת הבאה.  גם במידה והדבר יגרום לאיחוד מפלגות הימין לאבד מנדט, זאת בניגוד להודעתו של הרב פרץ כי הוא סומך על השופט מלצר. 

לפי שעה נראה כי איחוד מפלגות הימין יקבל 4 מנדטים בלבד, ואילו הימין החדש לא הצליח לעבור את אחוז החסימה. במידה ותפוצל הסיעה יהיו לבית היהודי 3 מנדטים יחד עם חזרתו של הרב בן דהן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא הייתה פנייה של ראש הממשלה לרב רפי פרץ".  

מלשכת הרב רפי פרץ נמסר: "לא היה ולא נברא".