ראש הממשלה לכיפה: "מה יותר חשוב עוד מנדט פחות מנדט, או ממשלת ימין?"

נתניהו במסר תקיף לבוחרים "בגלל השאננות של הימין יש סיכוי שלא אבחר", ומזהיר "גנץ ולפיד הם סכנה לציונות הדתית". ומדוע טרם החיל את החוק הישראלי ביו"ש אומר: "אני מעדיף לעשות את זה בהסכמה עם האמריקאים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 07/04/19 20:18 ב בניסן התשעט

 ראש הממשלה לכיפה: "מה יותר חשוב עוד מנדט פחות מנדט, או ממשלת ימין?"
ראש הממשלה נתניהו בביתו בבלפור, צילום: כיפה

ראש הממשלה נתניהו, במאמץ אחרון לפני הבחירות, מספר לחדשות כיפה איך הוא התמודד עם רסיסי מפלגות הימין לאחר הבחירות, ולמה לקח לו יותר מעשור להכריז שיפעל להחלת הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון. 

בקדנציה האחרונה ארצות הברית העבירה את השגרירות שלה לירושלים, והנשיא טראמפ הכריז על ריבונות ישראלית ברמת הגולן. על מה היינו צריכים לוותר כדי לקבל את כל זה? 

"כלום! הגישה שלי היא הפוכה מהגישה של השמאל. אני לא מוותר ולא מרכין ראש. אני משיג את הדברים הללו על ידי זה שאני עומד על האינטרסים של מדינת ישראל. השאלה שלך מראה כמה השמאל הרגיל את עם ישראל להתכופף ולעקור-אני לא מסכים עם זה. זה עולה לי במחיר אישי. ברור שאם הייתי הולך לעקירות היו מאתרגים אותי. תוקפים אותי בגלל שאני מביא את כל ההישגים הללו בלי לוותר על כלום כי הגישה שלי הפוכה". 

בעוד כמה ימים הולכת להיחשף תכנית המאה של טראמפ. בנט אומר שהיא כוללת נסיגה מ-90% משטחי יהודה ושומרון. 

 "אני לא יכול להגיד מה כוללת התכנית הזו, אני יכול להגיד מה אמרתי לאמריקאים ועל מה אני אעמוד מולם. מה שאמרתי לטראמפ אמרתי גם לאובמה. קודם כל נשלוט בכל השטח ממערבית לירדן. אנחנו לא נכנס לשטח למרדף חם-אלא שולטים בכולו. דבר שני אין עקירה של אף מתנחל ואף מתיישב. שלישית ירושלים מאוחדת. דיברתי עם האמריקאים בחודשים האחרונים על החלת החוק הישראלי על כל שטחי יהודה ושומרון. לא רק על הגושים, כמו שרוצים אצל גנץ, אלא על כל השטח. בעצם הם רוצים לעקור 90 אלף יהודים מביתם. אני לא אתן לזה לקרות. הם חלק ממדינת ישראל ויישארו חלק ממדינת ישראל. הממשל האמריקאי הקודם לא אהב את זה אבל עמדתי מולם." 

 למה לא החלת את הריבנות הישראלית ביו"ש עד עכשיו? 

"בשמונה השנים האחרונות נאלצתי להיאבק במאבק אדיר מול הממשל האמריקאי. בשנתיים האחרונות דבר ראשון שעשיתי זה לחדש את הבנייה. ממשל אובמה אמר לנו לא לבנות אפילו בית אחד-אבל בנינו. עכשיו עשינו דבר מדהים, אישרנו תכנית בנייה לשמונה-עשרה אלף יחידות דיור ביהודה ושומרון. אבל אני עושה דבר יותר חשוב. אני מדבר איתם. אני מעדיף להחיל את החוק הישראלי מתוך הסכמה. כמו שקיבלתי את ההסכמה על הריבונות ברמת הגולן. במשך שנתיים דיברתי עם הנשיא האמריקאי עד שקיבלנו את זה. בחודשים האחרונים אני אומר להם להכיר בריבונות שלנו ביו"ש, אבל זה תהליך וזה ייקח קצת זמן. אם אני אבחר-זה יעשה". 

"אבל יש סיכוי שאני לא אבחר בגלל השאננות של הימניים. הם חושבים שנבחרתי כבר ושיש לנו גוש. אין לנו 61 ממליצים. הנשיא ריבלין אמר אם אין לאף אחד 61 ממליצים אני מטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר-אני לא חושב שזה ראוי אבל הוא קבע שזה הרף. כרגע הם המפלגה הגדולה ביותר ואין לנו רוב ממליצים כי פייגלין לא מוכן להתחייב להמליץ עלי. על פי הסקרים של סוף השבוע וגם סקרים פנימיים שלנו אנחנו לא רוב". 
 

ראש הממשלה נתניהו בראיון לכיפה

ראש הממשלה נתניהו בראיון לכיפהצילום: כיפה

 

למרות כל ההישגים שלך עם ישראל לא נותן לך לך את הקול שלו.

"הוא לא נותן כי הוא לא יודע. זה בדיוק מה שהיה ב-2015. הסקרים לא שיקרו. ברגע האחרון באתי ואמרתי לכו להצביע. בדיוק כמו שאני עושה עכשיו. התקשורת אז לא הבינה את זה. הם לא יכולו להסתיר את השמחה שלהם שבוז'י וציפי הולכים לנצח. מה השתנה עכשיו? אותו הדבר בדיוק. הימין שאנן ואנחנו נהיה בסוף המפלגה הקטנה יותר, ואין לנו גוש. התקשורת מרדימה את בוחרי הימין וגורמת להם לחשוב שיש גוש שאין אחד כזה. הם גם יודעים שגנץ ולפיד עוקפים אותנו אבל הם באותה קנוניה איתם. אנחנו לא ננצח אם מצביעי הימין לא יצביעו ליכוד. ההבדל היחיד בין אז לעכשיו שהתקשורת הבינה את זה ופשוט מרמה את הבוחרים. בגלל זה אני אומר אחי ואחיותיי עורו עורו-מי שרוצה להציל את ארץ ישראל צריך לבחור מח"ל". 

בגישה הזו תהיה מפלגת ליכוד גדולה, ורסיסי מפלגות ימין, שלכל ראש מפלגה יש דרישות מפליגות. איך תצליח להרכיב ככה ממשלה? אולי עדיף לחזק את המפלגות הקטנות כדי שלא תהיה נתון לסחטנות?  

"יכול להיות שהיא לא תקום בכלל. אם הליכוד לא יהיה גדול אז תהיה פה ממשלת שמאל, עם לפיד ראש ממשלה. הם ילכו מיד למפלגת העבודה ומרצ, יעשו דיל של עלה תאנה עם אחת ממפלגת הימין הם לא יכלו באמת לממש את המדיניות שלהם ויהיו רק סרח עודף, וכך תקום ממשלת שמאל. יותר מזה כל שאר מפלגות הימין יזרקו לפח ולאופוזיציה, ולכן חייבים להצביע לליכוד". 

הליכוד
27
הליכוד
כחול לבן
32
כחול לבן
שס
5
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
8
יהדות התורה
זהות
6
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ישראל היום בתאריך 5/04
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

היה ואתה תהיה ראש הממשלה תפנה לגנץ? 

"לא אפנה לגנץ. אני הקמתי ממשלות ימין ותמיד צירפתי מפלגות ימין לממשלתי. אני לא מוכן לשחק את המשחק של השמאל. מה שהמצביעים לא יודעים שמכיוון שאין לנו גוש אין לנו פריבילגיה להצביע למפלגות קטנות ואחרות בימין. אני אביא את כל ראשי מפלגות הימין לממשלה ביחד איתי. בעצם כשאתה מצביע לליכוד אתה מקבל את כל מפלגות ימין, אבל אם לא תצביע לליכוד מחקת את כל הימין", ראש הממשלה מוסיף, "אנחנו הבאנו עוצמה כלכלית, מדינית וביטחונית. מי שרוצה לראות אותנו ממשיכים צריך להצביע לליכוד. מי שרוצה לחזק אותי-תצביעו ליכוד". 

פעלת לאיחוד מפלגות הימין, אך ראשי המפלגות לא הסכימו להגיע לעצרת הימין שתוכננה להיום (א') בגלל שם פחדו שתגנוב להם קולות 

"לא גנבתי את הקולות. מה יותר חשוב?שהבית היהודי היו מקבילים עוד מנדט או שתיים או שלא היתה קמה ממשלת ימין? נניח שלא הייתי מזדעק ב-2015 בוז'י וציפי היו ראשי ממשלה, ומצבה של הציונות הדתית היה בכי רע. אם אנחנו לא נהיה המפלגה הגדולה הם ירכיבו את הממשלה. יש סכנה אמיתית לציונות הדתית אם גנץ יעלה לשלטון." 

מה החזון שלך לישראל? 

כמו שהבאנו ב-10 השנים האחרונות. יש לנו התפתחות אדירה כלכלית ומדינית וביטחונית. יש עוד עבודה לעשות אבל המחויבות שלנו היא מוחלטת. החזון שלי הוא להמשיך להעצים את מדינת ישראל שמבטיחה את עתידו של עם ישראל. אבל את זה עושים רק מתוך עוצמה, ולא מתוך החולשה של גנץ ולפיד.