נפסל: מיכאל בן ארי לא יכהן בכנסת הבאה

לאחר שוועדת הבחירות אישרה את התמודדותו של יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, בית המשפט העליון הכריע כי מועמדתו של בן ארי תיפסל, והוא לא יוכל להתמודד בבחירות לכנסת. איחוד מפלגות הימין: "בושה וחרפה"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 17/03/19 19:46 י באדר ב'

נפסל: מיכאל בן ארי לא יכהן בכנסת הבאה
ד"ר מיכאל בן ארי, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

בית המשפט העליון קבע הערב (א') כי יו"ר עוצמה יהודית, הד"ר מיכאל בן ארי לא יכול לכהן כחבר כנסת בכנסת ה-21, זאת מכיוון שערכיו אינם עומדים בקנה אחד עם ערכי הדמוקרטיה הישראלית. כזכור, מפלגת עוצמה יהודית חברה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי בבחירות הקרובות כאשר מיכאל בן ארי ממוקם במקום החמישי, ברשימה המרכיבה את שלושת המפלגות.

ברוב של שמונה שופטים מול אחד: בית המשפט העליון פסל את ד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. במקביל, אישר בית המשפט את התמודדות רע"מ-בל"ד, חד"ש-תע"ל, עופר כסיף, ומנגד אישר את התמודדותו של עו"ד בן גביר. 

עוצמה יהודית תכנס מסיבת עיתונאים בשעה 20:15 במטה המפלגה ברחוב פינס 4 בירושלים.

רק בשבוע שעבר, אישרה ועדת הבחירות של הכנסת את מועמדותו של הד"ר מיכאל בן ארי בבחירות לכנסת ה-21. אותה ועדה אגב, פסלה את מועמדותם של עופר כסיף, איש מפלג חד"ש ואת מפלגת בל"ד. למרות החלטת חברי הכנסת, בית המשפט קבע אחרת ופסק כי בן ארי לא יוכל לכהן כחבר כנסת.

הגישו את העתירה | ח"כ סתיו שפיר וח"כ תמר זנדברג

הגישו את העתירה | ח"כ סתיו שפיר וח"כ תמר זנדברגצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ד"ר מיכאל בן ארי כיהן בעבר כחבר כנסת בכנסת ה-18, עם הקמת האיחוד הלאומי. בן ארי הוצב במקום הרביעי ברשימה כנציג מפלגת ארץ ישראל שלנו, מפלגה שצירפה אליה את חזית יהודית לאומית זמן קצר קודם לכן. בשל חברותו בעבר בתנועת כ"ך, שהוכרזה כארגון טרור בארצות הברית, סירבו בשנת 2012 שלטונות ההגירה בארצות הברית להעניק לבן ארי ויזה לארצות הברית. נשיא המדינה, שכיהן אז כיו"ר הכנסת ראובן ריבלין, מחה על ההחלטה "לפסול נציג נבחר של מדינת ישראל" וביטל בתגובה נסיעה של משלחת חברות הכנסת לארצות הברית.

עו"ד יצחק בם המייצג את מיכאל בן ארי אמר בעקבות ההחלטה כי: "ניסינו להסביר לבית המשפט כי הדרישה שאזרחי ישראל יהיו נאמנים למדינת ישראל ולא יזדהו עם התנועה הלאומית הנלחמת נגד הציונות איננה גזענות. איני יודע אם טענותינו נפלו על אוזניים קשובות, אך אני מקווה שמי שנתנו לעזמי בשארה ולחנין זועבי כרטיס כניסה לכנסת לא יפסלו את מיכאל בן ארי".