"אתם מזלזלים בנו": סמוטריץ' ושפיר נגד אסתר חיות

חברי הכנסת, שנטלו חלק בדיון על פסילתו של מיכאל בן ארי, ניסו להשמיע את דעתם, אך נקטעו על ידי נשיאת בית המשפט העליון: "אדוני לא יצעק. הפוליטיקאים לא ידברו כאן". סמוטריץ': "תכבדו אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/19 12:51 ז באדר ב'

"אתם מזלזלים בנו": סמוטריץ' ושפיר נגד אסתר חיות
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התעמת היום (ה') באופן חריג, בדיון בעניין פסילתו של איש עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי שנערך בבית המשפט העליון, עם נשיאת בית המשפט אסתר חיות.

במהלך הדיון קרא סמוטריץ' מהיציע מספר קריאות, בהן קבל על כך שבית המשפט לא מכבד את הכנסת. חיות נזפה בו ואמרה: "אדוני לא יצעק, אנחנו מאד מכדים את הכנסת".

אסתר חיות

אסתר חיותצילום: פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי ענה לה ואמר: אתם לא. נושא הדיון הם חברי כנסת, תכבדו אותנו, עולים לכאן לרגל. אתם מזלזלים בנו". חיות לא נשארה חייבת ואמרה בנחרצות: "אדוני לא יעיר הערות בלי רשות. אתם באמת חושבת שאתם בכנסת, שם יש הערות ביניים וכאן לא מקובל". עוד היא אמרה כי "זה לא זלזול ולא חוסר כבוד, אדוני בוחר לקחת את הדברים למקומות לא ראויים. אני לא צריכה להבהיר לאדוני כלום". סמוטריץ' מצדו ענה: "לא לי, את צריכה להבהיר לציבור. תודה על ההבהרה".

לא רצה | ח"כ סתיו שפיר

לא רצה | ח"כ סתיו שפירצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתום הויכוח בין הצדדים גם ח"כ סתיו שפיר דרשה לומר מספר מילים, אך נקטעה על ידי השופט פוגלמן שאמר: "אין פה אנרכיה, אתם רוצים תקדימים לדברים שלא יהיו", וחיות שקבעה: "הפוליטיקאים לא ידברו כאן - מלבד בן ארי שהדיון בעניינו".

בתום הסערה צייץ סמוטריץ' בטוויטר כי "תווי הפנים של השופטים אומרים הכל. הזלזול, הזחיחות וההתנשאות שלהם על חברי הכנסת שנמצאים כאן באולם (משני הצדדים של המפה הפוליטית) מלמדים יותר מכל על התיקון הדחוף שצריך לעשות בבית המשפט העליון. הם התרגלו להיות מעל כולם, לאף אחד אסור להפריע להם חלילה. לא עוד".