טראמפ: אם הייתי מתמודד בבחירות בישראל הייתי ראש הממשלה

נשיא ארה"ב אמר בכנס סגור כי היה זוכה ב98% מקולות הבוחרים אם היה מתמודד על ראשות ממשלת בישראל. טראמפ הוסיף: "הדמוקרטים שונאים יהודים, אני לא מבין למה שיהודים בכלל יצביעו למפלגה הדמוקרטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/19 08:12 ד באדר ב'

טראמפ: אם הייתי מתמודד בבחירות בישראל הייתי ראש הממשלה
לצד אביה בקמפיין הבחירות, צילום: shutterstock

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב התייחס בכנס סגור של תומכי המפלגה הרפובליקנית בסוף השבוע האחרון, לבחירות בישראל ואמר כי הוא בטוח כי אם היה מתמודד על ראשות הממשלה בישראל, היה זוכה בתמיכה מוחלטת של הציבור. טראמפ אמר כי אחד הדברים שהיו מקנים לו את הניצחון, היא העובדה שהעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים: "אם הייתי מתמודד בבחירות בישראל הייתי זוכה ב-98% מהקולות"

הנשיא אמר בנוסף, באותו הכנס כי: "הדמוקרטים שונאים יהודים, אני לא מבין למה שיהודים בכלל יצביעו למפלגה הדמוקרטית". בתוך כך, המנהיג האמריקאי סיפר לנוכחים על מה שעשה למען ישראל, וציין בין היתר את החלטתו ההיסטורית להעביר את שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים. ביום שישי האחרון טראמפ כינה את הדמוקרטים "אנטי ישראלים" ו"אנטי יהודים", זאת לאחר שבית הנבחרים האמריקאי  אישר, בתום שלושה ימים של ויכוח חריף בתוך המפלגה הדמוקרטית, הצעת החלטה המגנה את האנטישמיות.

טראמפ ונתניהו. יגן על ישראל?

טראמפ ונתניהו | לטענתו, היה מנצח גם את נתניהוצילום: פלאש 90. קובי גדעון


ההצעה נולדה לאחר ההתבטאות של חברת הקונגרס אילהאן עומאר, שאמרה כי פעילים למען ישראל "נאמנים למדינה אחרת", דברים שהדהדו את הסטריאוטיפ האנטישמי על "נאמנות כפולה" של היהודים. ההצבעה עברה ברוב מוחץ של 407 נגד 23 חברי קונגרס. בניגוד להצעת ההחלטה המקורית, שהתמקדה רובה ככולה בדברים של עומאר מבלי לנקוב בה בשמה, ההצעה שאושרה בסופו של דבר הייתה כללית בהרבה, והתייחסה לאנטישמיות, חוסר סובלנות נגד מוסלמים, וכללה גינוי לגזענות כלפי מיעוטים באופן כללי.

הליכוד
29
הליכוד
כחול לבן
33
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ידיעות אחרונות בתאריך 10/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא