תפילת ראש חודש בכותל: 6,000 אורתודוקסים מול 150 נשות הכותל

צפו: הארגון הרפורמי הבטיח להביא אלפי מתפללות לתפילה הבוקר, אך נאלץ להסתפק בכמה מאות. מנגד, אלפים הגיעו לרחבת הכותל המערבי ומשתתפים בתפילת ראש חודש אדר ב'

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 08/03/19 08:27 א באדר ב'

תפילת ראש חודש בכותל: 6,000 אורתודוקסים מול 150 נשות הכותל
אחת ממתפללות נשות הכותל הבוקר, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

אלפי בני אדם הגיעו הבוקר (ו'), לתפילת ראש חודש אדר ב' ברחבת הכותל המערבי. במקום מתקיימת גם תפילה של ארגון נשות הכותל, המציין 30 שנה להקמתו. הארגון הבטיחו להביא כאלף נשים לתפילה הבוקר, אך בינתיים נרשמו כ-200 מתפללות ברחבת עזרת ישראל. מנגד, כששת אלפים מתפללים אורתודוקסים הגיעו לתפילה ברחבת הכותל המערבי לתפילת ראש חודש. בעקבות העומס נוצרו עומסים בבידוקים הביטחוניים בכניסה לרחבת הכותל.

יו״ר ארגון נשות הכותל טוענת כי הן נתקלו באלימות קשה מצד אלפי חרדים קיצוניים, לדבריהן שבאו להפריע לתפילה, וכי משטרת ישראל הפקירה אותן. "למרות הפקרת משטרת ישראל את נשות הכותל לאלימות ולסכנת חיים, למרות שכמה מאיתנו נפצעו ונחבלו - אנחנו נמשיך להתפלל במקום מתוך יראת שמיים ודבקות במטרה. אנחנו כאן כבר 30 שנים וכך נמשיך, מידי חודש בחודשו, לתמיד. אנחנו קוראות לממשלת ישראל להסדיר את מתווה הכותל כפי שסוכם בעבר ולכל המפלגות להעמיד בעת הזו את הנושא בראש סדר העדיפויות שלהן״.

https://youtu.be/3RuRYzvAGtY

תפילה המונית הבוקר ברחבת הכותל המערבי

תפילה המונית הבוקר ברחבת הכותל המערביצילום: הותר לשימוש

את התפילה ההמונית, אליה הגיעו אלפים הבוקר לרחבת הכותל ארגנה תנועת חזון, בשיתוף אלפי בנות סמינר, מדובר בהצלחה של תנועת חזון ושיתוף פעולה יחודי בין הציונות הדתית לציבור החרדי. בתפילה משתתפים אלפי מתפללים אשר הגיעו מעשרות ישיבות, אולפנות, ישובים וערים ברחבי הארץ. את התפילה מוביל החזן נפתלי קמפה באמצעות מערכת הגברה.

https://youtu.be/thiorRmKnKQ

עד עתה הגיעו לרחבת הכותל המערבי למעלה מ 6,000 אורתודוקסים וכ 150 מקבוצת נשות הכותל.
רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ הכריז כי רחבת הכותל אינה רחבת הפגנות וביקש להימנע מפרובוקציות ולשמור על הכותל כמקום מאחד ולא מפלג: "בראש חודש אדר ב' הבא עלינו לטובה אני קורא לכולם להימנע מלהביא את מלחמתם אל הכותל. אנא מכם – הכותל איננו במה להשמעת רעיונות ולא רחבה לקיום הפגנות. הניחו לכותל, לבל יהפוך חודש אדר, חלילה, מחודש של שמחה ואחדות - לאבל ומחלוקת. מצוות פורים, לשלוח מנות איש לרעהו, היא להביא לאחדות בין אחים.  ניצחוננו על המן תהיה בהוספת אהבה לעם ישראל כולו תוך שמירה על קדושת הכותל המערבי".

בנות הסמינרים מול נשות הכותל

בנות הסמינרים מול נשות הכותלצילום: פלאש 90, הדס פרוש

רחבת הכותל הבוקר

רחבת הכותל הבוקרצילום: הותר לשימוש

נשות הכותל הבוקר

נשות הכותל הבוקרצילום: הלל מאיר

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לקדושת הכותל מסר: "עם ישראל הצביע היום ברגליים. רבבות המתפללים והמתפללות שבאו להתפלל כמסורת ישראל וכמנהג המקום הקדוש באו לומר אמירה פשוטה- עם ישראל חי, ורוצה כותל אחד לעם אחד. קומץ פרובוקטיביות שבא לחלל את המקום ולשנות את היהדות לא יקבע את הכללים במקום הקדוש ביותר לעם ישראל. היום הוברר עד כמה דחוף לתקן את התקנות בכותל כך שיובהר שהרבנות הראשית לישראל היא שאחראית על מנהג המקום, ואנו קוראים לשר הדתות לפעול בהתאם".

נאמני תורה ועבודה הגיבו גם כן על רקע התפילות בכותל ואמרו: "רק מרחיק יהודים ומביא לחילול השם! יש לנו משימה חשובה ביחס למגמות ההתבוללות ביהדות התפוצות ויש הרבה כלים לעסוק בה. לעומת זאת, כלים של עלבונות והרחקת הזרמים מהכותל, רק מחזקים את המגמה ומרחיקים מאיתנו את הדור הצעיר בגולה. מי שחרד לגורלם צריך קודם להבין שאנו משפחה אחת".