שאלנו את המפלגות על נשות הכותל, מי ענה לנו?

מחר תתקיים ברחבת הכותל תפילה המונית של נשות הכותל, המציינות 30 שנה להקמת הארגון, וכן את יום האישה. מנגד, מארגנת תנועת חזון תפילת ענק ומנהלת קמפיין אגרסיבי בנושא. פנינו למפלגות המתמודדות בבחירות בשאלה לגבי עמדתן בנושא. כמה ענו לנו? מעט מאוד

חדשות כיפה גלעד כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 07/03/19 21:04 ל באדר א'

שאלנו את המפלגות על נשות הכותל, מי ענה לנו?
ההמונים בתפילות בכותל, צילום: ישראל ברדוגו

מחר (ו'), ראש חודש אדר ב', תתקיים ברחבת הכותל תפילה המונית של ארגון נשות הכותל, ארגון של נשים המשתייכות ברובן לקהילות הקונסרבטיבית והרפורמית, ומתפללות מדי ראש חודש ברחבת הכותל כשהן עוטות טלית ותפילין וקוראות בתורה. במשך השנים יצרו נשות הכותל פרובוקציות רבות ברחבה, ועוררו עליהן את זעם הממסד הדתי והחרדי, וזכו להתקפות רבות. מנגד זכו לתמיכה של ארגונים ליברליים רבים ולעיתים אף של מפלגות שמאל וחברות כנסת מהשמאל.
התפילה מחר תציין 30 שנה להקמת הארגון, וכן על רקע יום האישה הבינלאומי החל השבוע, צפויה התפילה להיות גדולה במיוחד, ונשות הכותל מבטיחות להביא כאלף נשים לתפילה.

נשות הכותל

נשות הכותל צילום: פלאש 90

בעקבות זאת ארגנה תנועת 'חזון', החותרת לקיום סדר יום יהודי במדינה, ומזוהה עם חוגי ישיבת הר המור ורבניה, תפילת המונית שתתקיים באותו זמן בכותל. ב'חזון' מנהלים קמפיין אגרסיבי הכולל סרטונים ופרסומים רבים, עצומות ומכתבי תמיכה של רבנים מרכזיים, כולל הרב צבי טאו, הרב אליהו בקשי דורון והרב שלמה עמאר. קמפיין שאף עורר עליו זעם מקרב גורמים ליברליים כמו רבני בית הלל.

בעקבות זאת, פנינו למפלגות השונות המתמודדות בבחירות, וביקשנו לשמוע את התייחסותן לתפילה מחר, למצב בכותל המערבי ולתנועה הרפורמית בכלל. כמה ענו לנו? ובכן; מתוך תשע מפלגות אליהן פנינו, 5 הגיבו לנו, ומתוכן רק שלוש מסרו התייחסות כלשהי, ושתיים נוספות סירבו להגיב. אז מי כן ענה? התוצאות לפניכם:

השאלה שהצגנו לדוברי המפלגות: מה מפלגת _____ חושבת על קיום תפילה של נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי בפרט, ועל הקהילה הרפורמית בכלל, זאת בעקבות התפילה המתוכננת מחר של נשות הכותל ברחבה?

ממפלגת כחול לבן נמסר: "כחול-לבן תפעל לאימוץ מתווה הכותל, ותקדם הרחבת רחבה שלישית שתתאים לכלל הציבור הישראלי והיהודי על כל גווניו".

מפלגת זהות של משה פייגלין מסרה: "היות והזרם האורתודוקסי מהווה רוב מוחלט של היהודים בישראל ומאז שחרור ירושלים הוא זה שמתפלל ברחבת הכותל המוכרת נבנתה רחבה נוספת בסמוך, לאפשר תפילה לזרמים שאינם אורתודוקסים. 
רחבה זו, עומדת רוב ימות השנה בשיממונה. לכשישתנה המצב ולא יהיה מקום, יידרש פתרון רחב יותר".

מפלגת מרצ מסרה לנו: "אנחנו תומכים בנשות הכותל ובפלורליזם יהודי שנותן מקום לכולם. לאורתודוקסיה אין מונופול על היהדות".

ישראל ביתנו: אין תגובה

מאיחוד רשימות הימין נמסר: מעדיפים לא להגיב

ממפלגות הימין החדש, הליכוד, העבודה וכולנו לא נתקבלה תגובה. ברגע שנקבל את תגובת אחת המפלגות היא תובא כאן במלואה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן