בג"ץ דחה את עתירת הליכוד. ההחלטה של מנדלבליט בקרוב

השופטים סולברג, מזוז ושטיין דחו את הדרישה למנוע מהיועמ"ש לפרסם את החלטתו לפני הבחירות. בליכוד זעמו: "מצער שבג"ץ לא מנע מהשמאל התערבות בוטה בבחירות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 28/02/19 16:46 כג באדר א'

בג"ץ דחה את עתירת הליכוד. ההחלטה של מנדלבליט בקרוב
דחה את עתירת הליכוד, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

בג"ץ דחה היום (ה') את עתירת עמותת הרצליה, עו"ד יוסי פוקס ותנועת הליכוד נגד כוונתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לפרסם את החלטתו בנוגע להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השופטים, נעם סולברג, אלכס שטיין ומני מזוזו, דחו את העתירה על הסף וטענו כי אין כל "שינוי מהותי" בתוכן העתירה לעומת זו שנדחתה רק לפני מספר שבועות.

"העמותה מתעברת על ריב לא לה", כתב השופט סולברג בפסק הדין והוסיף כי "עו"ד פוקס מחרה-מחזיק אחריה, כאשר הנפגע הישיר – ראש הממשלה – יכול לייצג את עניינו-שלו במישרין, טוב יותר מכל עותר אחר. אכן, ראש הממשלה הריהו אישיות ציבורית. יחד עם זאת, החלטת היועץ למשפטי לממשלה – אם להעמידו לדין אם לאו – נוגעת בראש ובראשונה לו-עצמו, ככל אדם, גם אם בעקיפין נודעת לכך השלכה על הציבור הישראלי כולו. 'כלל ופרט וכלל – אי אתה דן אלא כעין הפרט". 

 נתניהו

נתניהוצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בליכוד תקפו את ההחלטה ואמרו כי "מצער שבג"ץ לא מנע מהשמאל התערבות בוטה בבחירות. בג"ץ עצמו קבע בזמנו, בעניינו של צחי הנגבי, שיש להימנע מפרסום החלטות יועמ"ש בתקופת בחירות ומתח ביקורת על היועץ המשפטי דאז שעשה זאת. חבל שבג"ץ לא הקשיב לבג"ץ".

בפלגת העבודה בירכו על ההחלטה ואמרו כי "טוב עשה בג"ץ שגלגל את עתירת הליכוד מכל המדרגות. נתניהו, ההתנהלות שלך מביישת אותנו. החרבת כל חלקה טובה, בשם ההישרדות הפוליטית שלך. הגיע הזמן לשים סוף לתרבות השחיתות שיצרת".

היועמ"ש אביחי מנדלבליט

היועמ"ש אביחי מנדלבליטצילום: פלאש 90

בעקבות העתירה צפוי מנדלבליט לפרסם את החלטתו, ככל הנראה, להגיש נגד נתניהו כתב אישום בכפוף לשימוע שייערך לאחר הבחירות. על פי הפרסום של פרשן חדשות 12, עמית סגל, היועץ המשפטי ימליץ להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בפרשה המכונה תיק 1000 - פרשת המתנות וטובות ההנאה, שקיבל, לכאורה, נתניהו מאנשי עסקים - בגין מרמה והפרת אמונים.

בפרשה המכונה תיק 2000 - התיאום, לכאורה, בין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות', נוני מוזס, להטיל הגבלות על העיתון 'ישראל היום', בתמורה לסיקור אוהד של ראש הממשלה בידיעות - יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין מרמה והפרת אמונים.

בפרשה המכונה תיק 4000 - במסגרתה קיבולו, לכאורה, בני הזוג נתניהו סיקור אוהד באתר 'וואלה', שהיה בשליטתו של שאול אלוביץ' בזמן הפרשה, בתמורה להטבות לחברת 'בזק', שאף היא מצויה בשליטתו של שאול אלוביץ' - זהו התיק עם החשדות החמורים ביותר נגד ראש הממשלה, ובו צפוי היועץ להגיש כתב אישום בגין שוחד.