הפקרות בכביש 60: מד"א תסגור תחנות ביהודה ושומרון

בעקבות תקציב נמוך ממשרד הבריאות, במד"א החליטו לצמצם ואף לסגור חלק מהנקודות השונות ביהודה ושומרון. ביש"ע פונים לתורמי מד"א על מנת להפעיל לחץ: "נשלם על זה בחיי אדם"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 26/02/19 18:48 כא באדר א'

הפקרות בכביש 60: מד"א תסגור תחנות ביהודה ושומרון
הפקרות ביהודה ושומרון | למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: מד"א

ביום חמישי הקרוב (28.2), תיכנס לתוקף ההחלטה על ביטול או צמצום של כ-20 נקודות מגן דוד אדום ביהודה ושומרון, כגון: שבי שומרון, תקוע, שקד, בית אריה, מגילות, מעלה אדומים ובקעת הירדן (הרשימה המלאה בקובץ המצורף בהמשך הכתבה). למעשה, כביש 60, כביש שידע לא מעט תאונות דרכים, כאשר רק לפני שבוע וחצי נהרגו בכביש שני בני אדם, הולך להיות מופקר מבחינת מתן מענה לטיפול נמרץ.

ההחלטה על סגירת התחנות של מד"א, נובעת בעיקרה עקב התקציב הנמוך לטענת מד"א, 7.5 מיליון ש"ח שתקבל השנה ממשרד הבריאות. "באגף משאבי אנוש של מד"א בדקו את הפעילות והצרכים שכללה עבודה מקיפה ובדיקה של היקף הקריאות, זמני התגובה, מספר התושבים והימצאות צוות רפואה צה"ל ועזרה ראשונה במשרד הבריאות וקצין הביטחון של יש"ע והוסכם על השירותים שיצומצמו בהתאם לתקציב".


להורדת הקובץ

ביש"ע החליטו לפעול נגד המהלך הצפוי של מגן דוד אדום ומתכננים לפנות בימים הקרובים על ידי פרסומים, לכל התורמים של מד"א בארץ ובעולם, ולהאיר את עיניהם בעניין סגירת התחנות השונות ביהודה ושומרון. ביש"ע מקווים שהתורמים יפעילו לחץ על מד"א ויבטלו את הגזרה.

מכתב לתורמי מד"א בארץ ובעולם

מכתב לתורמי מד"א בארץ ובעולםצילום: יש"ע

ראש מועצת בקעת הירדן, דויד אלחייני אמר בעקבות דלול התחנות ביו"ש כי: "במקום לשלם בשקלים נשלם בחיים. החלטה זו תמוהה ואינה מובנת, מידי שנה עוברים על הכביש הזה מיליוני אזרחים ואזרחיות בדרכם מהצפון לדרום, חווינו לצערי, עשרות תאונות בחודש שללא מד"א היו מסתיימות באובדן חיים. בימים אלו אני מגבש תכנית חירום אשר מרכזה היא לפנות לסהר האדום הפלסטיני, שם אני סבור אמצא אוזן קשבת לשמירה על חיי אזרחי ישראל הנוסעים על כביש 90. משרד הבריאות ומד"א מפקירים אותנו".