לפיד הבין שהוא לא ינצח את נתניהו ולכן דחק את הדתיים

לחדשות כיפה נודע כי יו"ר יש עתיד תדרך את חברי מפלגתו שלא לציין בראיונות כי הוא מועמד לראשות הממשלה. בנוסף הוא החליט על שינוי אסטרטגיה: פחות דתיים - ויותר בעלי זהות חילונית וביטחונית. דוברות המפלגה: "ספקולציות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 17/02/19 16:02 יב באדר א'

לפיד הבין שהוא לא ינצח את נתניהו ולכן דחק את הדתיים
אין ראשות ממשלה - אין דתיים?, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בסוף השבוע פורסם כי נציגי הציונות הדתית ברשימת יש עתיד נדחקו למקומות שהם ספק ריאליים. לחדשות כיפה נודע כי אחת הסיבות המרכזיות לכך, היא העובדה שיו"ר המפלגה, יאיר לפיד, השלים עם העובדה שהוא לא ייבחר לראשות הממשלה והחליט לשנות אסטרטגיה בקמפיין הנוכחי.

בשבועות האחרונים, לצד כהונתם של חברי הכנסת עליזה לביא ואלעזר שטרן, צירף לפיד את יו"ר נאמני תורה ועבודה לשעבר, תהלה פרידמן, ואת איש הקיבוץ הדתי ותושב אלון שבות, משה (קינלי) טור פז.

עם זאת, לאחרונה דווח כי הרביעייה תידחק לעשירייה השנייה, כששטרן ככל הנראה ימוקם בתחילתה ושלושת האחרים בסופה. אחת הסיבות למיקומים הספק ריאליים, היא הזמנת סקרי עומק שלימדו את ראשי המפלגה כי האלקטורט של אנשי הציונות הדתית נמוך וכי הם אינם מצליחים לגייס מצביעים סרוגים ליש עתיד.

תהלה פרידמן

ציפתה למיקום גבוה יותר. תהלה פרידמןצילום: ללא קרדיט

לצד זה, גורם במפלגה מסר לחדשות כיפה כי אם עד לאחרונה לפיד הקפיד למתג את עצמו כמועמד לראשות הממשלה, וניסה לבנות רשימה כלל ישראלית הכוללת נציגים דתיים, הסקרים האחרונים הובילו אותו להבנה כי הוא לא יצליח להחליף את בנימין נתניהו כבר בבחירות הקרובות. עוד נודע, כי בתדרוכים האחרונים שהעביר יו"ר יש עתיד לחבריו, הוא הורה להם שלא יציינו את מועמדותו לראשות הממשלה בראיונות לתקשורת.

כתוצאה מההבנה כי הוא לא מתמודד ראש בראש מול נתניהו, ובמטרה למשוך קולות מבני גנץ, החליט לפיד לשנות כיוון ולהבליט ברשימתו מועמדים בעלי זהות חילונית ולצדם גם בעלי רקע ביטחוני. עם זאת, המועמדים הדתיים לא נדחקו לחלוטין, מאחר והוא ממשיך לקוות כי בבחירות הבאות הוא יהפוך למועמד לגיטימי לראשות הממשלה ובהתאם ישנה את רשימתו לכנסת.

ח"כ לביא ופרידמן סירבו להגיב לידיעה, וטור פז הפנה אותנו לדוברות המפלגה. מיש עתיד נמסר כי "תקופת בחירות מאופיינת בהרבה שמועות וספקולציות. מחר נציג לציבור את הנבחרת הכי טובה והכי ראויה שיש בישראל".

מעריך את חברו, אך לא בטוח שיצליח. שטרן

לא ממהר להאשים את לפיד. שטרןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

מי שכן הסכים להתייחס לנושא הוא ח"כ שטרן שאמר כי "המצע של יש עתיד, בסוגיות דת ומדינה, זה המצע של הציונות הדתית. בנושא ההתיישבות אנחנו בעד חיזוק גושי ההתיישבות ולא כל ההתיישבות, ובעיניי זו הציונות הדתית הקלאסית והריאלית".

אבל לפי המיקומים ברשימה, יתכן ולא יהיו למפלגה נציגים דתיים בכנסת שיקדמו את הנושאים האלה. הכל נמדד מבחינה אלקטורלית?

"ממש לא בטוח. העשירייה השנייה היא לדעתי ריאלית", הוא אמר וציין כי אין סיבה לבוא בטענות לראש מפלגתו, אלא דווקא לתומכיהם מקרב הציבור הדתי לאומי, "יש לי מעט ביקורת על עצמנו. הציונות הדתית צריכה לשנות את דפוסי ההצבעה וההתנהגות שלה. יש 5 מהציונות הדתית בעשרים המקומות הראשונים. יש יותר נציגים מאשר מצביעים, אז אנשי הציונות הדתית צריכים לבוא להצביע ולהוכיח ללפיד שיש לו מצביעים מהמגזר הזה.. לצערי, המצביעים שמים יותר את עמונה בראש מאשר ענייני השבת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן