מתיחות בציונות הדתית: משא ומתן חדש - קשיים ישנים

הבית היהודי והאיחוד הלאומי חזרו לשולחן המגעים, בתקווה שהשיחות יבשילו לכדי ריצה משותפת. הבעיה: הרב פרץ צפוי להתעקש על עמדת המוביל, בעוד סמוטריץ יקרא להנהגה משותפת ויתנגד לפשרה לפיה אף אחד לא יקבל תיק בכיר

חדשות כיפה גלעד כהן, משה ויסטוך, חדשות כיפה 11/02/19 17:14 ו באדר א'

מתיחות בציונות הדתית: משא ומתן חדש - קשיים ישנים
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. מאבקים על הראשות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

צוותי המשא ומתן של הבית היהודי והאיחוד הלאומי נפגשים הערב (ב'), על מנת לדון ולסכם את התנאים בנוגע לריצה משותפת. למרות שהמחלוקת בין יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ ובין יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נראית בלתי פתירה, בציבור הדתי לאומי מצפים ומקווים לריצה משותפת ואחדות.

לאחר שהודיע אתמול ח"כ בצלאל סמוטירץ' כי אין יכולת להמשיך עם המשא ומתן ללא פשרות, נדמה כי גם הערב לא תצא בשורה גדולה מהישיבה שהחלה בשעה 17:00. הרב רפי צפוי לדרוש את ההנהגה באופן בלעדי, זאת בניגוד לעמדתו של יו"ר האיחוד הלאומי כי יש לפעול במתכונת של הנהגה משותפת ושוויונית, שבה לאחד תהיה אפשרות להתברג בראש הרשימה ולבא אחריו לבחור את התיק הבכיר.

כזכור, סלע המחלוקת היא הנושא של הנהגה משותפת בין שתי הסיעות. לאחר סיכומים שהגיעו אליהם ביום שישי האחרון, בשיחה שהתקיימה במוצאי השבת האחרונה בין שניהם, אמר יו"ר הבית היהודי לחברו כי הוא חוזר בו מהסיכום, "אנחנו האח הבכור", אמר הרב פרץ לסמוטריץ'.

בבית היהודי, ככל הנראה יישבו היום למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, זאת אולי לאחר המחשבה כי ישוריינו ברשימת הליכוד על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, דבר שהתברר כלא נכון. סמוטריץ' מקווה להגיע להסכמות דומות עם הרב רפי, כמו שהגיע עמו ביום שישי האחרון. למרות זאת, קשה לראות תרחיש בו הרב רפי פרץ לא יהיה ראש הבית היהודי באופן מלא.

עוד הצעה שיכולה לבוא מצד הבית היהודי היא שאף אחד לא יקבל תיק בכיר יותר מהשני. זאת כדי לא ליצור מתיחות בין שתי המפלגות. סמוטריץ' צפוי להתנגד גם למתווה הזה, בטענה כי אין זה ראוי שלשם מניעת "מריבות" הציונות הדתית לא תקבל תיקים בכירים ומשפיעים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן