סקר חדש: מפלגות הציונות הדתית נמחקות ללא איחוד

הליכוד עולה בשני מנדטים, גנץ שומר על כוחו ואנשי הציונות הדתית צריכים לדאוג מריצה נפרדת בבחירות לכנסת ה-21. שקד ובנט במומנטום חיובי

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/19 19:35 ד באדר א'

סקר חדש: מפלגות הציונות הדתית נמחקות ללא איחוד
חברי הבית היהודי וחברי האיחוד הלאומי | לא מאוחדים, צילום: יחצ

סקר חדש של חדשות 12 שמתפרסם הערב (מוצ"ש) מציג תמונה מדאיגה לשלושת מפלגות המגזר הדתי לאומי, 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי', ו'עוצמה לישראל'. על פי הסקר, בריצה נפרדת של שלושת המפלגות, אף אחת מהן לא עוברת את אחוז החסימה. במקרה של איחוד וריצה משותפת, הן מקבלות יחד 6 מנדטים.

סקר חדשות 12

סקר חדשות 12צילום: צילום מסך

סקר חדשות 12

סקר חדשות 12צילום: צילום מסך

עוד עולה מהסקר כי הרשימה של הליכוד שנבחרה השבוע מצליחה לחזק את מפלגת השלטון ולעלות ל-32 מנדטים. בני גנץ ומפלגתו 'חוסן לישראל' במרחק של עשרה מנדטים מנתניהו. יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד עם 11 מנדטים, הימין החדש של שקד ובנט עם 8 מנדטים, מפלגת העבודה מצליחה להתאושש מעט מהסקרים האחרונים ולעלות ל-7 מנדטים, כך גם יהדות התורה, תע"ל בראשותו של אחמד טיבי, ש"ס עם 6 מנדטים, מרצ, כולנו, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת עם 5 מנדטים כל אחת מהן.

סקר חדשות 12

סקר חדשות 12צילום: צילום מסך

בין המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה נמצאת בפעם הראשונה מפלגת 'גשר' של אורלי לוי-אבקסיס שכבר קיבלה בסקרים קודמים 7 מנדטים. הבית היהודי גם כן מגרדת את אחוז החסימה, כך גם מפלגת זהות, יחד של אלי ישי, עוצמה יהודית של מיכאל בן ארי, ורחוק מאחור, מפלגתה של שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני שנראית רחוקה מאוד מכניסה לכנסת ה-21.