יצא מחברון עם סכין ורצח את אורי ביער

משפחתה של הצעירה מתקוע שנרצחה בירושלים, התבשרה במהלך השבת על מעצר החשוד ברצח, ערפאת ארפאעיה, פלשתיני בן 29, תושב העיר חברון שיצא מביתו עם סכין והתקדם אל עבר ירושלים. ביער של עין יעל מצא את אורי ורצח אותה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 09/02/19 18:42 ד באדר א'

יצא מחברון עם סכין ורצח את אורי ביער
שוטרים בעין יעל, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הרצח המזעזע בעין יעל: הותר לפרסום כי חקירה משותפת של משטרת ישראל והשב"כ הובילה הלילה את כוחות הימ"מ - היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול, כוחות שב"כ וכוחות צה"ל לפעילות מבצעית ברמאללה במסגרתה נעצר חשוד, תושב חברון ברצח של אורי אנסבכר הי"ד בירושלים.

מאז מציאת גופתה של אורי אנסבכר ז"ל בעין יעל, פעלו שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל במגוון אמצעים ושיטות לאיתור הרוצח. ביממה האחרונה, הוביל שב"כ פעילות מודיעינית ומבצעית, ובשת"פ עם הימ"מ, נעצר ערפאת ארפאעיה - בן 29, פלסטיני, תושב העיר חברון ליד מסגד ברמאללה. מחקירתו בשב"כ עולה כי בבוקר הרצח, ביום חמישי האחרון יצא ערפאת מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. ערפאת צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי ז"ל, תקף ורצח אותה. 

מרגע מציאת גופתה של אורי אנסבכר בת ה-19 הי"ד באזור עין יעל בירושלים, פעל צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאתר כל פיסת מידע, ממצא וראייה שיכולה להוביל לזהותו של החשוד ברצח. החקירה כאמור הובילה הלילה למבצע משותף של שירות הביטחון הכללי, לוחמי הימ"מ וצה"ל, במהלכו נעצר החשוד ליד מסגד ברמאללה.

הנערה שנרצחה בעין יעל

אורי אנסבכר ז"ל, נרצחה בעין יעלצילום: באדיבות המשפחה


נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין  התייחס עם צאת השבת  להתפתחויות בחקירת הרצח של אורי אנסבכר ז״ל ואמר: ״בשמי ובשם עם ישראל, אני מבקש להודות לכוחות הביטחון, על זרועותיהם כולן, על לכידת המחבל השפל והנבזה אשר ביצע את הרצח הנורא של אורי אנסבכר ז״ל. לא נרכין ראשנו ולא נרפה במאבק הבלתי מתפשר נגד הטרור. נרדוף את המבצעים והמסייעים לו עד אשר נשיגם ונמצה איתם את הדין בכל מקום בו ינסו להסתתר מפנינו. גם הערב, נשלח תפילותינו לנחמה למשפחת אנסבכר ולבית תקוע כולו על זיו העלומים שנקטף ביד מקוללת, על החלל הגדול שהותירה אורי טובת הלב ונדיבת הנפש, בלכתה. יהי זכרה ברוך.״

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ הגיב הערב בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "אני מברך את כוחות הביטחון שהביאו לתפיסתו של רוצחה הנתעב של אורי אנסבכר הי"ד. הרוצח מגיע מתוך מערכת חינוך שכל כולה הסתה מינקות לרצח יהודים. בממשלה שאהיה חבר בה לאחר הבחירות אפעל בכל המישורים - מלחמה במימון טרור, עצירת מחבלים והריסת בתיהם של מי שינסו לפגוע בעם ישראל".