"נשמה קדושה": הותר לפרסום שמה של תושבת תקוע שנרצחה בעין יעל

אורי אנסבכר בת ה-19, היא הנערה שאותרה סמוך לעין יעל שליד גן החיות התנ"כי כשעל גופה סימני אלימות. הוריה ספדו ואמרו: "בעלת נפש רגישה לכל אדם ויצור, ורצון אינסופי לתיקון העולם בטוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/19 11:18 ג באדר א'

"נשמה קדושה": הותר לפרסום שמה של תושבת תקוע שנרצחה בעין יעל
הנערה שנרצחה בעין יעל, צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום: הנערה שנמצאה אמש (חמישי) ללא רוח חיים בחשד שנרצחה, היא  אורי אנסבכר, בת 19 מהיישוב תקוע.

כוחות הביטחון וההצלה איתרו אמש את אנסבכר באזור יער הסמוך לעין יעל שבירושלים כשהיא ללא רוח חיים, ועם סימני דקירה על גופתה. הרקע לאירוע אינו ברור, ובמשטרה בודקים את כל הכיוונים כולל זה הלאומני.

הוריה של אורי, נעאה וגדי, ספדו לה ואמרו כי היא "היתה בת שרות לאומי ביעלים, מרכז לטיפול בנוער  ביער בעמק רפאים ירושלים, שם מצאה את מותה. נשמה קדושה מבקשת משמעות בעלת נפש רגישה לכל אדם ויצור, ורצון אינסופי לתיקון העולם בטוב".

אורי התנדבה לשרות לאומי בעין יעל בירושלים ומורה שחינכה אותה באולפנה סיפרה כי "הייתה בחורה חכמה וכנה  ובעלת פתיחות מחשבתית מקורית ויצירתית. היא הייתה אהובה מאד על הסביבה והיתה בה רגישות לזולת". 

זירת הרצח

זירת הרצחצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מדוברות הישוב תקועה, נמסר כי "קהילת תקוע אבלה וכואבת את מותה בטרם עת של אורי אנסבכר ז"ל, תושבת היישוב. אורי, ביתם של נעאה והרב גדי, ואחותם של טל, תמה, דוד ושובה  נולדה בתקוע והתחנכה בבית הספר אח"י בישוב ובאולפנת ראש צורים בגוש עציון".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי "אורי אנסבכר ז"ל, נשמה טהורה, בת תקוע, בת גוש עציון.  ילדה תמימה ממשפחה יקרה. בת שירות לאומי שהקדישה את שנותיה הצעירים והיפים  לטיפול בנוער במרכז יעילים, שם יצקה משמעות ותוכן לעולמה. תנחומינו למשפחה, לישוב תקוע ולגוש עציון כולו.  אין מילים שיוכלו לנחמם אחרי רצח כה מחריד. אנו פונים אל המשטרה, כוחות הבטחון וכל מקבלי ההחלטות ודורשים למצות את הדין עם אותם רוצחים בני עוולה".

משעות אחר הצהריים דווח כי היא נעדרת. לאחר שכוחות משטרה ערכו סריקות באזורים שונים, היא נמצאה וכוחות מד"א נאלצו לקבוע את מותה. למקום הגיעו חוקרים וטכנאי מחלקת זיהוי פלילי, וכן מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, שהטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בית משפט השלום בבירה הטיל על המקרה צו איסור פרסום למשך 21 יום.

"כשהגענו למקום", סיפר פראמדיק מד"א ספי מזרחי, "הובילו אותנו לשטח פתוח, שם ראינו צעירה כבת 19 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

ההלוויה תתקיים היום בשעה 13:30 בבית העלמין בתקוע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן