סמוטריץ' או פרץ: מי יוותר על הבכורה?

הקרב בין יו"ר הבית היהודי ליו"ר האיחוד הלאומי, על המקום הראשון ברשימה המשותפת עולה שלב. סמוטריץ' עזב בכעס את קבוצת הווטסאפ בה דרשו ממנו לוותר על הראשות לטובת פרץ. לעת עתה כל צד מתבצר בעמדתו ואינו מתכוון לסגת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/02/19 13:05 ל בשבט התשעט

סמוטריץ' או פרץ: מי יוותר על הבכורה?
מי יהיה במקום הראשון? פרץ וסמוטריץ', צילום: הדס פרוש\פלאש 90, פלאש 90

קרב איתנים בבית: ביום שאחרי הפריימריז מתחיל המאבק על המקום הראשון ברשימה המאוחדת בין האיחוד הלאומי לבית היהודי. מקורבי רפי פרץ טוענים כי הוא לא יוותר על הראשות, מנגד בסביבת בצלאל סמוטריץ' אומרים כי הוא לא יוותר על הבכורה תמורת נזיד עדשים. פעילים בבית היהודי שלחו מכתב יו"ר האיחוד הלאומי, ודרשו ממנו לקבל את הדין, ולהתכבד במקום השני. סמוטריץ' בתגובה עזב בכעס את הקבוצה. 

המתח בבית היהודי גובר. כל צד המפלגות המתאחדות רוצה לעמוד בראש. סמוטריץ' שהיה בטוח בהובלתו את הציונות הדתית, נתקל במועמד שלא נופל ממנו, ויש שיגידו מתאים ממנו. השאלה שעומדת לפתחם של המועמדים היא מי יביא יותר מנדטים? בימים הקרובים צפויים להתקיים סקרים פנימיים שיענו על השאלה. בינתיים כל צד מתבצר בעמדתו ואינו מוכן לסגת. 

צילום: ללא

 

תא הצעירים בבית היהודי, 'המפד"לניקים החדשים' ו'הישראלים', שיגרו מכתב לסמוטריץ' ובו הפצירו בו לוותר על המקום הראשון לטובת פרץ. המכתב הופץ בקבוצות השונות. סמוטריץ', חבר בקבוצת ישראלים, כתב בנימה מחויכת: "תיזהרו שהמטוס לא יכנס לורטיגו שנייה לפני ההמראה". חבר נוסף בקבוצה הגיב לסמוטריץ: "בגלל זה צריך צוות טוב בתא הטייס", והתכוון לכך שיחבור לפרץ, שאותו כינה הטייס. בתגובה עזב סמוטריץ' בכעס את הקבוצה.פעילים באיחוד הלאומי האשימו את המפד"לניקים הצעירים, שהם עושה דברו של מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, ושהמכתב נשלח בתיווכו. 

גורמים בסביבתו של סמוטריץ' לא מתרגשים מהמכתב, ומסבירים שבבית היהודי צריכים להפנים שהרב פרץ אינו נפתלי בנט. כיום, ידו של סמוטריץ' על העליונה ופרץ טרי בתפקיד וצעיר בפוליטיקה. הסקרים שיצאו עד היום, מיצבו את יו"ר האיחוד הלאומי בראש הרשימה, ניבאו לרשימה בין חמישה לשישה מנדטים. אך, ישנם סקרים שמראים שהמפלגה אינה עוברת את אחוז החסימה.

בסביבת חבר הכנסת הותיק מעריכים את פעילותו ומכעשיו של פרץ, אך מוכנים לצאת למלחמה כואבת על המקום הראשון. ברקע נשמעים קולות המנסים לפייס את השניים בכך שמספר 2 מרשימה יקבל תפקיד של שר בכיר בממשלה הבאה, בעוד יושב הראש יקבל את הבכורה, אך יסתפק בתפקיד שולי. כך או כך המגעים נמשכים כל העת.

   

צילום מסך

צילום מסךצילום: צילום מסך

;

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן