להקת שלווה צפויה לפרוש מקדם האירוויזיון

האם הלהקה שצברה פופולריות רבה בשבועות האחרונים תפרוש מהשתתפות באירוויזיון? החזרה הגנרלית צפויה להתקיים בשבת, ומאחר והאיגוד האירופי מחייב את כל הלהקות להשתתף בחזרה הגנרלית, נראה כי ללהקה לא תהיה ברירה אלא לוותר על התחרות הנחשקת

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/19 17:53 כח בשבט התשעט

להקת שלווה צפויה לפרוש מקדם האירוויזיון
חברי להקת שלווה, צילום: צילום מסך קשת 12

להקת 'שלווה' תפרוש מגמר 'הכוכב הבא לאירוויזיון? על פי הפרסום היום (א') בישראל היום, בהפקת הכוכב הבא, המהווה את תחרות הקדם לאירוויזיון, שייערך בתל אביב בחודש מאי, פנו לאיגוד השידור האירופי בשאילתא, האם הלהקה, במידה ותזכה בתחרות הקדם ותעלה להופיע באירוויזיון, תוכל להופיע מול שופטים, ובחזרה הגנרלית של התחרות, שתיערך בשבת, להופיע באמצעות קטע וידאו מוכן מראש, אך נענו בשלילה.

גורם בשידור האירופי אמר כי כל ההופעות של כל הנציגים מחויבות להתקיים בהופעה חיה, גם עבור הקהל באולפן. ומי שלא יכול להבטיח הופעה חיה בחזרה הגנרלית לא יהיה בתחרות.

על פי הדיווח, גורם בהפקה ציין כי עדיין נעשים ניסיונות לפתור את הבעיה, אך לא נראה כי יש פתרון שיאפשר את השתתפות הלהקה, אשר חלק מחבריה שומרי שבת, להופיע. עוד צויין כי בהפקה פסלו את האופציה לשלוח רק חלק מחברי הלהקה לתחרות. 

הלוגו הרשמי של תחרות השירים הבילאומית

הלוגו הרשמי של האירוויזיון בישראלצילום: יחצ כאן

להקת 'שלווה' הבטיחה אמש את מקומה בגמר תחרות הקדם - הכוכב הבא - והיא הראשונה לעשות זאת, והיא נחשבת למועמדת המובילה לניצחון. כעת נראה כי תיאלץ לפרוש ואף לוותר על ההשתפות בגמר התחרות הישראלית, כדי שלא למנוע ממתמודדים אחרים להיאבק על המקום בתחרות הנחשקת. כבר לפני שבוע הודיעו בלהקה להפקת התכנית כי הם שוקלים פרישה, עקב הצורך להופיע בשבת.

איגוד השידור האירופי מסר: "כל ערוץ תקשורת חייב לציית לכללי התחרות באופן גורף ובהתאם לכללים הקיימים. הכללים הללו כוללים נוכחות חובה בכל החזרות וההופעות החיות, וחלים על כל חברי המשלחת והמתמודדים. כל בקשה לחריגה מהכללים במסגרת של נסיבות מקלות, תישקל בהתאם להשפעה אפשרית של החריגה על המשתתפים, המשלחות, התחרות עצמה או הקהל". בנוסף, מדגישים באיגוד כי "לא תתקבל שום החלטה על סמך מצב היפותטי, כי אם אך ורק על פי בקשה רשמית".