נסללה הדרך לאישור הוועדה המסדרת

מרכז הבית היהודי אישר את השינוי בחוקה, שיבטל את הצורך ברוב מיוחד של 65 אחוזים להעברת שינויים במנגנון בחירת היושב ראש. המשמעות - נסללה הדרך לאישור הקמת הוועדה המסדרת. עמיעד טאוב, מיוזמי ההצעה, אומר לכיפה: "וועדה ציבורית היא האלטרנטיבה היחידה". ח"כ יוגב: "יש אכפתיות עצומה בשטח"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/01/19 20:03 כא בשבט התשעט

נסללה הדרך לאישור הוועדה המסדרת
מרכז הבית היהודי מצביע בעד, הערב, צילום: כיפה

רוב רגיל ולא רוב מיוחד. מרכז הבית היהודי אישר את השינוי בחוקת המפלגה, לפיו שינוי במנגנון בחירת יושב ראש המפלגה (ובפשטות: הקמת וועדה מסדרת) יצריך רוב רגיל ולא רוב מיוחד של 65 אחוזים. כזכור, בכינוס המרכז הקודם נפלה ההצעה להקמת וועדה מסדרת כיוון שלא הושג רוב כזה. ההצעה לשינוי הצורך ברוב עברה כמעט בפה מלא, בכינוס המרכז המתקיים כעת בנחלים, למעט מתנגד בודד.

(אווירת פריימריז במרכז הבית היהודי. צילום: כיפה)

משמעות הדבר היא כי נסללה הדרך להקמת הוועדה המסדרת. בהמשך הערב יועלו להצבעה שתי הצעות, אחת לבחירת יו"ר המפלגה באמצעות וועדה מסדרת ואחת בבחירות במרכז המפלגה. את רשימת המפלגה לכנסת יבחרו בכל מקרה במרכז המפלגה. תוצאות ההצבעה צפויות לקראת השעה 22:00.

חבר הכנסת מוטי יוגב אומר ל'כיפה' כי "יש אכפתיות עצומה בשטח. יש פה אווירה נהדרת. אין הרבה ברירות בקשר לוועדה מסדרת, אם רוצים להגדיל את האלקטורל".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, אמר ל'כיפה' כי הוא מאמין שההצעה להקמת וועדה מסדרת תאושר ברוב גדול. לדבריו, המלחמות במפלגה הסתיימו.

;

משנה לראש העיר מודיעין, עמיעד טאוב, אשר הגיש את ההצעה לפצל את ההצעות ולכנס את המרכז בכינוס חירום, הביע תקווה עוד לפני ההצבעה כי היא תעבור, וכי הבית היהודי יבחר את יושב הראש שלו באמצעות וועדה מסדרת. בשיחה עם כיפה הוא אומר כי הוועדה המסדרת היא כורח המציאות ואין דרך אחרת כרגע לבחירה ביו"ר. עוד אמר: "אנחנו צריכים לאזן את האיחוד הלאומי, מבחינת המגוון של הציונות הדתית ברשימה המאוחדת".

אווירת פריימריז

אווירת פריימריזצילום: כיפה

אווירת פריימריז

אווירת פריימריזצילום: כיפה

אווירת פריימריז

אווירת פריימריזצילום: כיפה

(עמיעד טאוב, משנה לראש העיר מודיעין , בשיחה עם כיפה, הערב)

סגן ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון, אומר לכיפה כי המפלגה רק תלך ותתעצם: 

יונתן דובוב, מייסד ומנהל ה'גולה', המתמודד על משבצת הצעירים, אומר כי המפלגה חפצת חיים, ומדבר על החגיגה של הדמוקרטיה: 

ארז צדוק, המתמודד לראשות המפלגה, אומר כי "מה שהמרכז יחליט, כולנו נצטרך ללכת אחרי ההחלטה שתתקבל. אנחנו הימין האמוני האמיתי":