מחבל הרוג באירוע ירי בעדי עד

מטיילים באזור עדי עד הצליחו להזעיק עזרה לאחר שהותקפו על ידי פלסטינים. אחד המטיילים נפצע מדקירה. המחבל חוסל. צה"ל מאשר כי הירי בוצע על ידי מתיישבים. ח"כ סמוטריץ' קרא לצה"ל לעצור את המתפרעים ולהעמדתם לדין

חדשות כיפה מערכת כיפה 26/01/19 19:10 כ בשבט התשעט

מחבל הרוג באירוע ירי בעדי עד
לוחמי צה"ל בבנימין, צילום: פלאש 90

קבוצת מטיילים הותקפה בצהרי השבת בפאתי היישוב עדי עד בבנימין. הקבוצה הותקפה בדקירות סכין על ידי ערבים תושבי הכפר אל מועייר. אחד המטיילים נפצע מדקירה והמטיילים הצליחו להזעיק עזרה. כוחות של כיתות הכוננות האזוריות קפצו למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר. בעקבות האירוע, פלסטיני אחד נהרג וכמה נפצעו. על פי הודעה של דובר צה"ל הירי החי שבוצע, בוצע על ידי המתיישבים. 
 
על פי דוברת היישוב עדי עד, הכוחות הותקפו באלימות קשה וחשו בסכנה מוחשית לחייהם. כתוצאה מכך, הכוח החליט להגיב בירי באוויר. כוחות צבא שהגיעו למקום התעמתו עם מאות של ערבים שתקפו את החיילים באלימות קשה. במקום ישנו פלסטיני הרוג ומספר פלסטינים פצועים. 

יכול להיות מרוצה. סמוטריץ

ח"כ בצלאל סמוטריץצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לאירוע בבנימין ואמר הערב: "ערבים תקפו נערים בסכינים 250 מטר מהיישוב. נער אחד נפצע. חשש חטיפה של נער אחר. כיתת כוננות קופצת. צה"ל קופץ. המתפרעים הערבים תוקפים את כולם באבנים. מחבל שישב 8 שנים בכלא נהרג. אבל היהודים אשמים... אני קורא לצה"ל לפעול עוד הלילה בכפר למעצר כל המתפרעים ולהעמדתם לדין."