הלוחם שנהרג בתאונת אימונים בצפון: אביתר יוספי

במהלך אימון ניווט בצפון, החליק ונסחף לוחם גדס"ר צנחנים, אביתר יוספי, אל נחל שעלה על גדותיו. הוא חולץ במסוק אך לא שרד את הפגיעות. כל אימוני הניווטים בצה"ל הופסקו והמשטרה הצבאית פתחה בחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/19 13:59 א בשבט התשעט

הלוחם שנהרג בתאונת אימונים בצפון: אביתר יוספי
החילוץ בנחל חילזון, הבוקר, צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי לוחם מגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, רב"ט אביתר יוספי, נהרג הבוקר (ב') במהלך אימון ניווט בצפון. יוספי ובן זוגו לניווט חצו את נחל חילזון שבגליל המערבי, בסמוך לכרמיאל. החייל השני הצליח לחצות את הנחל אך אביתר לא הצליח, והחליק מהגדה אל הנחל הגועש. הוא אותר לאחר חיפושים ממושכים, וחולץ באמצעות מסוק של יחידת 669 וצוותי כבאות, אך לא שרד את הפגיעה ונהרג. 

https://youtu.be/aij4huyT9to (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל לחילוץ נעצרו כל אימוני הניווטים בצה"ל, והמשטרה הצבאית פתחה בחקירת האירוע. מדובר צה"ל נמסר: "הבוקר נפל לוחם צה"ל במהלך אימון ניווט בצפון הארץ. הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

"דובר צה"ל מוסר את שמו של לוחם צה"ל, רב-טוראי אביתר יוספי, לוחם בגדוד הסיור של חטיבת "הצנחנים", בן 20, מגבעת שמואל, שנפל במהלך אימון ניווט בצפון הארץ. סמל אביתר יוספי ז"ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל.
 
"בעקבות האירוע, הורה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על עצירת כלל הניווטים בצה״ל. המשטרה הצבאית החלה בחקירת האירוע. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "עציוני", אלוף-משנה אורן שמחה, לבדיקת נסיבות האירוע".

אביתר יוספי ז"ל, בקדמת התמונה

אביתר יוספי ז"ל, בקדמת התמונהצילום: ללא

מטעם הישיבה התיכונית בה למד אביתר יוספי ז"ל נמסר: "משפחת ישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בני ברק, כואבת ומזועזעת ממותו של בוגר הישיבה, אביתר יוספי. אביתר סיים את לימודיו בהצטיינות בישיבה לפני שלוש שנים. ילד נעים הליכות עם חיוך תמידי. מאוד אהוב על חבריו ומוריו. צוות הישיבה עובד כעת לאסוף את חבריו הבוגרים ולדבר עם כל אחד מהם.

ראש הישיבה, הרב משה צבי וקסלר מספר: "קל לאהוב את אביתר. הוא ילד נעים הליכות, מאוד חברותי ואהוב חבריו ומוריו. תמיד מחייך, ונרתם לכל משימה ברצון. הוא תמיד הציע את עזרתו למורים, לישיבה ולחברים. כולם ידעו שניתן לסמוך עליו בכל מצב. אביתר השקיע והתמיד בלימודים  וסיים אותם בהצטיינות. תמיד שאף להצלחה. תלמיד ירא שמיים והקפיד על קלה כבחמורה. התפילה שלו תמיד הייתה מלאת השראה".

מטעם ישיבת ההסדר בה למד נמסר: "בית ישיבת ההסדר בנהריה המום וכואב עם הישמע השמועה על נפילתו של תלמיד הישיבה סמל אביתר יוספי ז"ל. אביתר היה תלמיד ישיבתנו שהתגייס לפלס"ר צנחנים, ומצא את מותו באמצע תרגיל ניווט. אנו מבכים את מותו של תלמידנו האהוב, אשר היה דוגמה לאהבת תורה ויראת שמים, אדם אחראי שקול ומעמיק, שאהב להתנדב ולעזור לחבריו, ושתמיד היה חיוך על שפתיו.
ראש הישיבה הרב משה אדלר, רבני הישיבה, תלמידיה ועובדיה שולחים את תנחומיהם למשפחת יוספי היקרה, ומקווים כי לא תדע עוד צער. 
"ובילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים".