תושבי כוכב השחר: המשטרה מונעת מאיתנו להגיע להפגנה

הערב צפויה להתקיים בירושלים הפגנה נגד המדיניות שמבצע השב"כ נגד הנערים העצורים. תושבי כוכב השחר שמנסים להגיע להפגנה טוענים כי המשטרה מתשאלת אותם ומנסה למנוע מהם להגיע למקום

חדשות כיפה גלעד כהן 05/01/19 18:59 כח בטבת התשעט

תושבי כוכב השחר: המשטרה מונעת מאיתנו להגיע להפגנה
משטרה מחוץ לישוב כוכב השחר, צילום: הותר לשימוש

בעקבות תנאי מעצרם של שלושה נערים שנעצרו בתחילת שבוע בחשד לטרור, הערב (מוצ"ש) מתוכננת הפגנה בכיכר פריז בירושלים. תושבי כוכב השחר מדווחים כי המשטרה מונעת מהם להגיע להפגנה ומתשאלת כל רכב שיוצא מהישוב.

כזכור, שלושה נערים נעצרו בתחילת השבוע בחשד למעורבות בטרור. על השלושה נאסר להיפגש תחילה עם עורכי דינם ועדיין נמנעת מהם פגישה עם בני משפחתם. המחאה הערב בעיקרה כנגד התנאים הקשים של השלושה בחקירות השב"כ. בהפגנה צפויים להשתתף רבנים, אישי ציבור, ראשי מועצות ותושבים מיו"ש במחאה על ההתנהלות השב"כ כלפי צעירים ביו"ש.

על פי דיווחים של תושבי כוכב השחר, כוחות משטרה ושב"כ חוסמים כעת בכניסה ליישוב כוכב השחר, בודקים כל רכב שיוצא, מתשאלים את הנוסעים ומטרידים את התושבים. גם בצומת כוכב השחר הקימו הכוחות מחסום, ובודקים כל רכב הרוצה להגיע להפגנה שתתקיים הערב בירושלים.

מחזירים את הנערים הביתה

מחזירים את הנערים הביתהצילום: הותר לשימוש

המפגינים ידרשו מראש הממשלה נתניהו, הממונה הישיר על השב"כ, לעצור את ההשתוללות של אנשי המחלקה היהודית של השב"כ, להפסיק את הנוהג של הפעלת צווי איסור מפגש עם עורך דין כנגד קטינים ואת אמצעי החקירה הפוגעניים המופעלים כלפי קטינים כפי שנחשף בתחקיר "עובדה".

כוחות משטרה מחוץ לכוכב השחר

כוחות משטרה מחוץ לכוכב השחרצילום: הותר לשימוש

מארגני ההפגנה מסרו: "בשום מקום אחר בארץ רשויות החוק לא היו מרשות לעצמן לפרוץ לכיתת לימודים באמצע שיעור, לעצור תלמיד במעצר ראווה ולהוציא נגדו צווים דרקוניים. גם לתושבי יו"ש יש זכויות".

מהמשטרה טרם נמסרה תגובה