אלה המועמדים לרשימת האיחוד הלאומי

מנכ"ל מפלגה לשעבר, יו"ר ארגון נשים שנלחמת בפמיניזם, קצינים בכירים במילואים, חברת כנסת בעבר ואם שכולה. באיחוד הלאומי החלו במערכת הבחירות, כשלצד דמויות שמעוניינות להיבחר, ינסו חברי מרכז להריץ מועמדים משלהם

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/12/18 13:32 יט בטבת התשעט

אלה המועמדים לרשימת האיחוד הלאומי
יבחרו שמות חדשים? כנס האיחוד הלאומי, צילום: כיפה

יממה לאחר שסוכם על המועד שבו יבחרו חברי מרכז האיחוד הלאומי יושב ראש חדש ורשימה לכנסת, בורסת השמות החלה לפעול. ממידע שהגיע ל'כיפה' עלה כי מספר דמויות מוכרות בציונות הדתית עשויות למצוא את דרכן למפלגה.

מי שכבר החליט להתמודד בבחירות לרשימה לכנסת הוא מנכ"ל המפלגה לשעבר, נחי אייל, שכתב היום (חמישי) בהודעה לחברי המרכז, "החלטתי להציג את מועמדותי".

תתמודד שוב? אורית סטרוק

תתמודד שוב? אורית סטרוקצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אייל, שנמנה בין מייסדי תקומה, ביקש את קולם של הבוחרים והוסיף כי הוא "משוכנע שכחבר כנסת אוכל להגדיל באופן משמעותי את יכולותי לקדם תחומים אלו ולמנף את ההצלחות שהגעתי אליהן למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

דמות נוספת שהחליטה להעמיד את עצמה לבחירה היא יו"ר ארגון 'שוברות שוויון', נעמה זרביב שהייתה מזכ"לית היישוב קטיף בתקופת ההתנתקות. "בטוחה שהמגוון הרב של הנושאים עמם התמודדתי בעבר", היא כתבה באחת מקבוצות המפלגה, "יסייעו לי בקידום המשימות שלנו ובהאדרת התורה בכל תחומי חיינו. אודה לאמונכם ביכולותי להצעיד אותנו גם בשבילים בהם עוד לא מספיק נגענו".

ינסו לצרפו למפלגה. ארז וינר

ינסו לצרפו למפלגה. ארז וינרצילום: פלאש 90. גדעון מרקוביץ

בעוד כשבועיים וחצי, צפויים 128 חברי מרכז המפלגה לבחור יושב ראש חדש, ככל הנראה אורי אריאל או בצלאל סמוטריץ', וכן את הרשימה לכנסת. בשלב זה לא ברור כמה מקומות יהיו ריאלים, שכן המפלגה עדיין לא הגיעה להסכם ריצה משותפת עם הבית היהודי. עם זאת, ניתן להעריך כי מלבד יושב הראש לשני המועמדים שייבחרו אחריו תהיה אפשרות סבירה לכהן כחברי כנסת.

ד"ר אדווה ביטון

ד"ר אדווה ביטוןצילום: ניצי אלון

מלבד, אלה שהצהירו על כוונתם להתמודד על מקומם בכנסת, עלו בקרב גורמים במפלגה מספר שמות נוספים אשר ככל הנראה יוצע להם להיכנס למערכת הפוליטית. בשלב זה, מדובר בחברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק. בפעילה החברתית, ששכלה את בתה אדל בפיגוע, ד"ר אדווה ביטון. בעוזר הרמטכ"ל לשעבר, תא"ל במיל' ארז וינר. ובסמח"ט הבקעה בדימוס, סא"ל במיל' שלום אייזנר.