האם הקרן החדשה השתלטה על המאבק לאלימות נגד נשים?

מחר צפויה להתקיים שביתת הנשים בעקבות מקרי האלימות האחרונים נגד נשים. אחת הפעילות במאבק של אלימות נגד נשים אומרת שנעשה כאן מחטף של הקרן החדשה לישראל בעניין וכי היא לא מתכוונת לשבות

חדשות כיפה גלעד כהן 03/12/18 09:51 כה בכסלו התשעט

האם הקרן החדשה השתלטה על המאבק לאלימות נגד נשים?
הפגנה לקץ האלימות נגד נשים, צילום: פלאש 90

מחר (ג') צפויה להתקיים שביתה של נשים ברחבי הארץ כאות הזדהות וכחלק מהמאבק של האלימות נגד נשים. לא מעט גופים ועיריות הביעו תמיכה במאבק והודיעו כי הנשים בשרותם לא יעבדו מחר. עכשיו טוענת אחת ממובילות המאבק כי הקרן החדשה לישראל השתלטה על המאבק והכניסה בו פאן פוליטי.

שלג בן שטרית, אחת ממובילות מאבק האלימות נגד נשים טוענת כי המאבק שהחלה ביחד עם רונית לב ארי, יעל אבקסיס, ענת לב אדלר, מאבק שהיה א-פוליטי נשלט כעת על ידי הקרן החדשה לישראל.

בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה טוענת בן שטרית כי  "זכות הציבור לדעת על המחטף הגדול
שעשתה הקרן החדשה בשיתוף עם קואליציית הנשים וישראל חופשית למאבק של העם. נתחיל בשם מצב חירום שהוא גניבת דעת לשם המאבק שהתחלנו לפני חודש ״שעת חירום״. מאבק שהתחלנו יעל אבקסיס, ענת לב אדלר, רונית לב ארי ואנוכי. מאבק שהצטרפו אליו כל העם והעמים. מאבק עממי של כולנו. נטול פוליטיקה, ללא משאבים וללא ארגונים ועמותות שעליהם בין היתר אנו מוחות. מאבק שהוא הצוואה שהשאירה לי דפנה בר ציון זו קריאה פרטית שלי מן הפרט אל הכלל. הן קואליציית הנשים מעוניינות בהרחבת מנגנונים ומשכורות והשתת מסרים שלא קשורים למאבק כשהכותרת היחידה היא הנרצחות. לשבות? לשבות תהיה בכיה לדורות!" אומרת בן שטרית.

"בעצרת לאלימות נגד נשים התפרצה לבמה נציגת דרום העיר שהשתיקו את קולה ונעצרה בנוכחות קואליציית הנשים שאמונה על המחטף ואחת (ח"כ) מירב מיכאלי שהפנתה עורף (בדרך הנס תיעדתי). קול שזעק את זעקת סילבנה, אותו הן השתיקו אז עליהן אתן סומכות? בימים האחרונים קבוצות נשים בכל הארץ התארגנו במחאה עממית אותנטית וא פוליטית שהם מנכסים לעצמם כדי לצבור הון פוליטי על חשבון הנרצחות. הבטחתי לדפנה שלא אשתוק . בבקשה מתחננת אל תשתקו גם אתם." כך כתבה בן שטרית בפוסט בדף הפייסבוק.

בנוסף, פרסמה בן שטרית גם את אחת הכרזות שמפנה שאלה לאוניברסיטאות ולמכללות, היכן הן נמצאות במאבק הזה? בכרזה, מכנים את אוניברסיטת אריאל שבשומרון, אוניברסיטת השטחים שאלימות זה לחם חוקם.