שקד מסירה את הכפפות: "airbnb פעלה בניגוד לחוק ותישא בתוצאות"

שרת המשפטים הנחתה את היועמ"ש לבחון האם חברת השכרת הדירות, שהחרימה את יהודה ושומרון, עברה על החוק. הקנס הכספי עשוי להגיע לעשרות מילוני שקלים. שקד: "עילות ארגוני ה BDS לא תצלח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/18 09:06 יג בכסלו התשעט

שקד מסירה את הכפפות: "airbnb פעלה בניגוד לחוק ותישא בתוצאות"
שרת המשפטים איילת שקד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שרת המשפטים, איילת שקד, החליטה לא להתעלם מהחרמת יהודה ושומרון על ידי airbnb ואתמול (שלישי) היא הנחתה את משרד המשפטים לבחון האם ניתן לתבוע את החברה בגין עבירה על החוק.

מבדיקה משפטית ראשונית עלה, כי ענקית השכרת הדירות עברה על סעיף בחוק איסור הפליה במוצרים ובשירותים, אותו חוקקה ח"כ שולי מועלם בתמיכת השרה שקד שאמרה כי "airbnb פעלה בניגוד לחוק ותישא בתוצאות".

"מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי", נכתב בסעיף 3 (א 1) לחוק, "לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי במקום העסק, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת מקום מגורים". יש לציין כי אזרח שנפגע, כפי שאזרחי יהודה ושומרון עשויים להיפגע בהסרת דירותיהם ממאגר החברה, יכול לתבוע פיצויים עד סכום של 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזק. 

 תיירים ימשיכו להגיע. יהודה ושומרון

תתושבי האזור יוכלו לתבוע את החברה?. יהודה ושומרוןצילום: פלאש 90

בתחילת השבוע פורסם כי אתר airbnb, האתר הפופולרי בעולם לשיתוף דירות להשכרה, הודיע כי הוא מסיר ממאגר הדירות שלו את הדירות הנמצאות מעבר לקו הירוק. "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים" נאמר בהודעה שפורסמה באתר החברה.

שרת המשפטים פנתה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי שיבחן את המישור הפלילי שבהחלטת החברה. במידה ויימצא כי אכן נעברה עבירה פלילית, העונש הצפוי יכול להיות כפל קנס ולהגיע עד לסכום של 200,000 שקלים על כל הפרה. מספר הדירות שפרסומן הוסר מאתר החברה עומד על כ-200, כך שהקנס הכספי עשוי להגיע לסכום של עד 40 מיליון שקלים.

"פעילות ארגוני ה BDS לא תצלח", אמרה שקד והוסיפה כי "מדינת ישראל נחושה להילחם בעיקשות נגד פעולות מגונות של ארגונים המבקשים לייחס לעצמם ארשת של פעילים מוסריים. הם מבקשים לבצע עוולות חמורות נגד תושבי מדינת ישראל ולא ניתן לכך יד. מזה שלוש שנים משרד המשפטים בראשותי מבצע לוחמה משפטית בעולם נגד הארגונים. לשמחתי תוצאות הפעילות משביעות רצון. כעת הלוחמה המשפטית עוברת גם לתוככי מדינת ישראל, וגם כאן אנחנו נחושים להצליח".