התשובה של תושבי יהודה ושומרון ל-Airbnb

תושבים מיהודה ושומרון המפרסמים צימרים וחדרי אירוח באתר הפופולרי, מאוכזבים מההודעה כי האתר יפסיק לפרסם את דירותיהם, אך אופטימיים: "נמצא דרכים אחרות לפרסם, תיירים מכל העולם ימשיכו להגיע לכאן". עו"ד קצב: "להחרים את החברה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/11/18 22:00 יא בכסלו התשעט

התשובה של תושבי יהודה ושומרון ל-Airbnb
תיירים ימשיכו להגיע. יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

תרזה מבורך מפרסמת את ביתה בהר ברכה שבשומרון באתר airbnb מזה שנה. עד היום הגיעו עשרות משפחות מרחבי העולם בעקבות הפרסום בין השאר הגיעו מגרמניה, סין, אסטוניה, הולנד, ועוד. ברגעים אלו ממש נמצאים אצלה תיירים מהולנד שהגיעו דרך אתר airbnb, ומתארחים בבית האירוח שיש בו לא פחות מ-20 מיטות.

היום פורסם כי אתר airbnb נכנע לחרם, ויפסיק לפרסם דירות מעבר לקו הירוק. תרזה אמנם מאוכזבת מאוד, אך מאמינה כי זה ודאי לא יפגע בה או בהתיישבות. לדבריה: "זה מאוד עצוב, כי אנשים שמגיעים לכאן מגיעים כי הם רוצים להכיר את השומרון", היא אומרת, "המקום נקרא "בשבילי התנ"ך" ואנחנו מסיירים איתם עם תנ"ך ביד ומדריכים אותם. אנשים מאוד מתפעלים מהנופים מהמורשת מסיפורי התנ"ך מהפשטות.

"אני מאוד מקווה שזו החלטה שתשתנה. עם זאת, גם אם היא לא תשתנה, אני מאמינה שימשיכו להגיע לכאן תיירים מכל העולם כך או אחרת. יש התעניינות הולכת וגוברת בעולם באזור הזה. אנחנו נחפש דרכים אחרות להמשיך לחשוף את היופי ואת האפשרויות התיירותיות באזור השומרון. חבל ש-airbnb לא ייהנו מזה גם כן".

גם דוד ותהלה אלדר, מהישוב רבבה, פרסמו יחידת דיור חדשה בairbnb מאוכזבים, אך גם הם מאמינים כי ההחלטה לא תפגע בהם, וקוראים לישראלים לבוא לבקר ביהודה ושומרון: "זו החלטה עצובה ואומללה והיא מאוד מצערת אותנו", אמרו, "אבל אנחנו בטוחים שלמרות airbnb אנחנו נמשיך לראות כאן גם תיירים מהעולם וגם תיירים ישראלים, ואנחנו קוראים לישראלים שאכפת להם ורוצים ליהנות מהנופים היפים של השומרון וכל הטוב שיש למקום הזה להציע, להצביע ברגליים, להגיע להתארח בשומרון בצימרים השונים בבתי האירוח ולחזק את התיירות המתפתחת באזור".

עו"ד ליאור קצב קרא לצרכנים הישראלים להחרים את החברה ואמר: "יום בהיר מתעוררת לה חברה מסחרית ומבקשת בחוצפה לקבוע את גבולות מדינת ישראל". לדבריו, "חברה זו פועלת בדיקטטורות בעולם ותחת מוסר כפול מבקשת לקבוע את גבולות ישראל. אין לי ספק כי שר התיירות יריב לוין יעשה כל הנדרש לבטל את ההחלטה שכל כולה כניעה לטרור. עד אשר החברה לא חוזרת בה - נודיע בקול: גמרנו עם Airbnb! ונעביר מסר ברור: יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"