בנות חמדת דרום תומכות בקהילת יהודי 'עץ חיים'

בצל הטבח הנורא בבית הכנסת בפלסלבניה הזדהו בנות חמדת הדרום, שעלו לפני ימים ארצה, עם קהילת יהודי פיטסבורג

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/18 19:22 יט בחשון התשעט

בנות חמדת דרום תומכות בקהילת יהודי 'עץ חיים'
צילום: דוברות חמדת הדרום

בנות 'עתיד חמדת' מהמכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום, הגיעו מצרפת לישראל רק לפני שבוע וחצי, וכבר עסקו היום בפיגוע הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. למרות שחלפו שלוש שנים מאז הפיגוע הקשה בצרפת שכוון נגד יהודים, פיגועים נגד האוכלוסייה הכללית היו במדינה, והדברים העלו זיכרונות קשים אצל הבנות.

חלק מהבנות מכירות משפחות שהיו קשורות לאותם הפיגועים. ואף אחת מהבוגרות התכנית וחברה של חלקן, הייתה עדה לטבח ב'היפר כשר' בפריז. הדיונים במכללה היו קשים וכשהבנות דיברו הן הזכירו את החיילים הצרפתים שנמצאים בבתי הכנסת בצרפת ושומרים על המתפללים. בין הבנות התחיל ויכוח האם צריך להכניס חיילים גם לבתי כנסת באמריקה, למרות המורכבות שבכך.

הבנות כאבו את הפיגוע והחליטו גם הן להשתתף ולהביע הזדהות. אחת הבנות אמרה: "טוב שהגענו לארץ, למרות המצב כאן, אפשר לסמוך על הצבא שלנו ואנו מרגישות בבית".

בתכנית 'עתיד חמדת' לומדות כ-35 בנות מצרפת שהגיעו לארץ לשנה אחת. התוכנית משלבת לימודי קודש ואולפן ללימודי עברית בשיתוף עם משרד החינוך, לצד לימודי פסיכומטרי בצרפתית, זאת מתוך מטרה כי בתום השנה יקבעו את עתידן בישראל.

הרב אלי קלינג, ראש התוכנית: "כנראה שהציונות טעתה בכך שהיא חשבה שהקמת מדינה יהודית בארץ ישראל תפסיק את האנטישמיות בעולם. אנו יכולים להוות מקלט ליהודים אבל בהחלט לא יכולים לבטל את האנטישמיות, שכנראה טבועה עמוק בתוך חלק מהאנשים".