הבכיר בליכוד שזומם עם ריבלין: גדעון סער

נחשפה זהותו של ה'בכיר בליכוד' שרוקם מזימות להדחתו של נתניהו עם הנשיא ריבלין. גדעון סער: "תיאורית הקונספירציה המגוחכת" 

חדשות כיפה מירב כהן 24/10/18 10:22 טו בחשון התשעט

הבכיר בליכוד שזומם עם ריבלין: גדעון סער
ידעו ימים טובים יותר. נתניהו וסער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

גדעון סער הוא "בכיר הליכוד לשעבר" שלכאורה, זמם עם הנשיא ריבלין שלא יאפשר לנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה גם אם יקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר. 

שר החינוך לשעבר, גדעון סער, פרש מהחיים הפוליטיים לפני כארבע שנים, רוצה לחזור לפוליטיקה ואף להנהיג את הליכוד. אך זו משימה קשה מאוד כאשר נתניהו ישב על כס המלכות, על פי הסקרים, גם בממשלה הבאה.

נתניהו ובכירים בליכוד טוענים כי סער רקפ עם ריבלין מזימה לפיה הנשיא לא יעניק לנתניהו את הסמכות להרכיב את הממשלה הבאה. בסביבת נתניהו לא אמרו בפירוש מי הוא אותו בכיר, אך השמועות לכיוונו של סער החלו לצוץ מכל כיוון. 

סער הגיב לדברים בחשבון הטלגרם שלו: "בדרך כלל איני נוהג להתייחס לטענות הזויות ובפרט שאין אדם שמוכן להתייצב מאחורי הדברים ולומר אותם בקולו. אבל מאחר ששמי שורבב אני מודיע בצורה הכי ברורה: אין שחר לדברים שפורסמו. הם מופרכים לחלוטין. מטרידה אותי המחשבה שיש מי שלוחש על אוזנו של ראש הממשלה הבלים מסוג זה. ‏נמתין בכיליון עיניים לבדל של ראיה לאישוש תיאורית הקונספירציה המגוחכת" 

חבר הכנסת, איתן כבל, גיחך על האפשרות שהעלה חבר הכנסת אמסלם, לצמצום סמכויות הנשיא: "הצעת החוק הבאה של הליכוד: נתניהו יוכרז לקיסר, כלי התקשורת יולאמו להאדרת שמו והמדינה תשקיע כל מאמץ לאומי אשר ידרש על מנת שהוא יחיה לעד.