"לא נמצאה אישה בסדר גודל שתוכל להיכנס לפוליטיקה"

סיעת 'מאוחדים' המתמודדת למועצת העיר ירושלים מסרבת להכניס אישה לרשימה שלהם בהוראת הרבנים. אריה קינג, יו"ר הסיעה: "נדירות הן הנשים שמסוגלות לייצג את הציבור בנחת"

חדשות כיפה מירב כהן 08/10/18 15:02 כט בתשרי התשעט

"לא נמצאה אישה בסדר גודל שתוכל להיכנס לפוליטיקה"
אריה קינג, צילום: יח"צ

הבחירות המקומיות מתקיימות בסוף החודש. יצאנו לבדוק למה אין אישה ברשימה של סיעת 'מאוחדים' המתמודדת למועצת העיר הירושלמית?

אריה קינג, יושב ראש סיעת 'מאוחדים' המתמודדת למועצת העיר הירושלמית, בשיחה לכיפה אמר כי בהוראת רבנים לא מתמודדת אף אישה ברשימה. "אנחנו הולכים על פי משנתו של הרב קוק שמורה שהזירה הפוליטית היא לא מקום שראוי לאישה" קינג טען שהסיעה הלכה לשאול בשאלת רב בנושא את הרב אבינר ואת הרב אליהו שאמרו להם ש"רק אם תמצא אישה בשיעור קומה גבוה אז אפשר למצוא היתר להכניס אותה לרשימה". לטענת קינג לא נמצאה אישה בסדר גודל הזה ולכן "החלטנו שלא נכניס נשים לרשימה"

"אנחנו, שלא כמו רשימות אחרות, הולכים לאורם של רבנים הידועים כרבני הקו" מסביר קינג. "רבני 'מרכז הרב' ו'הר המור' אמרו לנו 'אם תמצאו אישה שהיא יותר משמעותית או יותר מוכשרת מהמועמדים שיש לכם אז אפשר להקל' אבל אם זה לא המצב אז לא" 

קינג מוסיף "רבים מהציבור הדתי 'החרד"לי' לא יצביעו לרשימה שלנו אם נוסיף אישה לרשימה אלא יצביעו לאגודה כי הם הולכים בהוראת הרבנים" ולכן העדיפו בסיעה להימנע מלהכניס נשים לרשימה.

קינג שהיה חבר מועצה בשנים האחרונות טוען שניתן לראות סימוכין לטענות הרבנים בהתנהלות של חלק מהנשים שהיו חברות מועצה בחמש שנים האחרונות "חלק מהנשים היו מוכנות לוותר על הערכים שלהן על דרך החיים שלהן רק כדי שהן יקבלו מעמד וכוח בפוליטיקה". 

אריה קינג חותם את הראיון "נדירות הן הנשים שמסוגלות לייצג את הציבור בצורה שההלכה היתה רואה את זה נחת" 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן