"לקרב את ההורים ליהדות ואת הדיינים להורים": הקורס שיכין לגיור ילדי פונדקאות

הורים רבים, שנאלצו לפנות להליך פונדקאות, זעמו על הדרישה לגייר את ילדיהם. הרב דוד בן ניסן, הפעיל רבות בתחום, ינסה לגשר בינם לבין בתי הדין באמצעות תכנית מיוחדת, "המציאות מאוד מסובכת. אנסה לגשת לנושא בדרכים יצירתיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/18 12:45 ד בתשרי התשעט

"לקרב את ההורים ליהדות ואת הדיינים להורים": הקורס שיכין לגיור ילדי פונדקאות
פונדקאות. תמונת אילוסטרציה, צילום: יח"צ

הורים לילדים שנולדו בהליך פונדקאות נדרשים, למורת רוחם, לגייר את ילדיהם וחלקם אף נרתעו מהמפגש עם הדיינים. יוזמה חדשה תנסה לשכך את זעמם ולפשר בינם לבין מערכת בתי הדין הרבניים באמצעות קורס הכנה מיוחד.

"החלטתי להקים קורס הכנה לגיור להורים שעברו הליך פונדקאות, מאחר ולא פעם הנושא עלה לדיון והציג את הדיינים ואת עולם הגיור באור שלילי", אמר ל'כיפה' הרב דוד בן ניסן שעוסק בתחום במשך שנים רבות.

לדבריו, הנושא מאוד טעון מאחר וההורים כלל לא מבינים מדוע לאחר התלאות הרבות שעברו עד שהצליחו לחבוק ילד, הם נאלצים גם להיכנס להליך גיור, "ההורים באים כאובים וכעוסים. המציאות מאוד מסובכת. הרי אם ההורים היו יולדים בצורה טבעית, ילדיהם היו יהודים. אבל יש כאן זוגות שעוברים הליך פונדקאות שהוא קשה בכל הרבדים, נפשית, נשית, כלכלית וחברתית ופתאום אומרים להורים האלה שהילד שלהם לא יהודי וצריך לעבור גיור".

ינסה דרכים יצירתיות. הרב בן ניסן

ינסה דרכים יצירתיות. הרב בן ניסןצילום: צילום מדף הפייסבוק של הרב בן ניסן

הרב בן ניסן הוא בוגר ישיבת הר עציון אשר לימד בעבר בישיבת ההסדר בקרני שומרון. בשנים האחרונות הוא עסק בהכנה לגיור באמצעות מכון "עמי", בראשותו של הרב חיים דרוקמן, ולאחרונה פנה לדרך חדשה ועצמאית.

לאחר שקיבל פניה בנושא מבתי הדין הרבניים הוא החליט להרים את הכפפה ולהיכנס לעובי הקורה, "יצרתי קשר עם מספר הורים. לצערי הורים שחוו את בית הדין באו עם לא מעט תחושת אנטי. הם פשוט לא הבינו מה הבעיה ובמקומם גם אני לא הייתי מבין. היינו צריכים לעשות עבודה רבה כדי להרגיע אותם ובכלל המטרה שלנו היא לקרב את ההורים קצת ליהדות ולהבנה בנושא ואת בית הדין יותר להורים".

עוד הוא אמר כי ינסה "לגשת לנושא בדרכים יצירתיות. בניתי קורס עם מישהי שבאה מעולם הדרכת הורים, ייעוץ משפחתי וכדומה ויחד, אני בצד התורני-הלכתי והיא מהפן ההורי, יצרנו תכנית שתכין את ההורים לקראת הגיור".

הקורס יהיה בן חצי שנה ויפתח מיד לאחר החגים במלון בנג'מין בהרצליה שבעליו תרמו את המקום לטובת המיזם. התכנית תיקרא על שמו של דן סלע ז"ל, חייל שנפטר לפני שלוש שנים ממכת חום. סלע, יליד קיבוץ טירת צבי, היה בן יחיד להוריו שכעבור כשנתיים חבקו שני ילדים בהליך פונדקאות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן