אושר: כספי אונסק"ו יועברו לחברון

הכסף שנחסך בעקבות פרישת ישראל מארגון אונסק"ו, ארבעה מיליון שקלים, יועבר לבניית מרכז מורשת התיישבות בקריית ארבע חברון. השר אלקין: "אף ארגון זר לא יוכל להסיט אותנו מהאמת שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/18 17:40 כה באלול התשעח

אושר: כספי אונסק"ו יועברו לחברון
מערת המכפלה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בשורה לתומכי ההתיישבות: הממשלה אישרה העברת ארבעה מיליון שקלים למועצת קרית ארבע חברון אשר נשללו מארגון התרבות והמדע של האו"ם, אונסקו, שכזכור הכריז על מערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני, והוביל לפרישת ישראל מחברות בו. הכסף הועבר לבקשת ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, במטרה להקים מרכז מורשת להתיישבות בעיר.

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, בירך על החלטת הממשלה ומודה אישית לשר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, על "אמירה ציונית וברורה והחלטה אמיצה, להעביר את תקציב אונסקו לטובת הקמת מרכז המורשת בקרית ארבע חברון", אמר לוינגר.

השר אלקין: "אני שמח שאנחנו מביאים לכדי מימוש את החלטת רה"מ להקים את מרכז מורשת קרית ארבע חברון שיספר את האמת ואת ההסטוריה שלנו, ואף גוף בינלאומי זר לא יוכל להפיץ את השקרים שלו ולהסיט אותנו מהם". אמר אלקין. "ההחלטה שהעברנו היום  חשובה והיא תסייע לנו להתמודד עם הניסיונות השקריים והציינים להגדיר את חברון כאתר מורשת פלסטיני". השר לענייני ירושלים הוסיף: "כל מי שמכיר את ההיסטוריה האמיתית של חברון יודע ומבין  שמדובר באחד מאתרי המורשת החשובים של מדינת ישראל ושל העם היהודי ואנחנו שמחים שהחלטת הממשלה מהיום מאפשרת למשרד ירושלים ומורשת לגשת לביצוע המשימה החשובה הזו." השר אלקין מבטיח: "נפעל לקדם את המיזם החדש במהירות."

היישוב היהודי בחברון מברך על החלטת הממשלה:
זכות אבות לבנים תזכור" - בעצם הימים האלה, ימי הרחמים והסליחות, ממשלת ישראל זוכרת ומזכירה את זכות האבות בעיר האבות והאמהות. יישר כח לשר המורשת זאב אלקין, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלה כולה, שאל מול השקר וההסתה האנטישמים באונסקו - הרימה ידה בעד העצמת והגברת התודעה של זכותנו על ארץ אבותינו. ברוח דברי ראש הממשלה הראשון שלנו: "לא חשוב מה יגידו הגויים - חשוב מה יעשו היהודים". תחל שנה וברכותיה!
עם ישראל מוזמן בחגים הקרובים לבקר באתרי המורשת הלאומית בחברון - מערת המכפלה, מוזיאון "לגעת בנצח" בבית הדסה, ובתל חברון הקדומה שנחשף ונפתח לקהל כאתר לאומי ע"י רשות הטבע והגנים. ברוכים הבאים ושנת חיבור לעיר האבות והאמהות - עיר האהבות!