משפחת לוברסקי בפתיחת משפט המחבל שרצח את בנם: "דורשים דבר אחד: עונש מוות"

משפטו של המחבל שרצח את את סמ"ר רונן לוברסקי החל היום. משפחת החייל התרעמה על החלטת השופטים שלא לגזור עליו עונש מוות. אב המשפחה:"אני פונה לקבינט המדיני ביטחוני- תתביישו".

חדשות כיפה מירב כהן 15/08/18 14:49 ד באלול התשעח

משפחת לוברסקי בפתיחת משפט המחבל שרצח את בנם: "דורשים דבר אחד: עונש מוות"
משפחת החייל ההרוג, צילום: בוחרים בחיים

משפטו של המחבל אסלאם נאג׳י, שרצח את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, החל היום (ד') בבית הדין הצבאי בכלא עופר. המחבל מואשם בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח.

בני משפחת החייל דרשו שיגזר על המחבל עונש מוות, אולם הרכב השופטים לא אפשר עונש זה. לדימיר ואריק לוברסקי, אביו ואחיו של רונן ז"ל אמרו במשפט כי: "מדינת ישראל מאפשרת למחבלים להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו. הם יושבים פה על סיר הבשר ומקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן." 

האב המשיך לתקוף את מערכת המשפט וטען שאינה יכולה לשים עצמה מעל המערכת המחוקקת וולהחליט מה יהיה עוד לפני תחילת המשפט

אחיו של אסלאם הם פעילים בחמאס אשר ביצעו בעבר פיגועים רבים בהם נרצחו ישראלים. האח עבדל מונאם אבו חמיד ביצע פיגוע טרור ורצח את רכז השב״כ נועם כהן בשנת 1994 בראמאללה. הוא חוסל חודשים לאחר מכן. האח נאסר מרצה מאסר עולם בכלא הישראלי ואח נוסף שוחרר מהכלא בשנת 2009.

יו"ר תנועת "אם תרצו"  מתן פלג שמלווה את המשפחה יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמר כי: "אנחנו מתמודדים עם משפחה שלמה של מחבלים המקבלים כספים מן הרשות הפלסטינית בגלל מעשיהם הנפשעים. הם הפכו את הטרור לענף כלכלי ומשפחתי." 

עוד הוסיף פלג כי "על מדינת ישראל לייצר חבילת הרתעה שלמה נגד הטרור. חבילה שיש בה צמצום מוחלט של זכויות המחבלים בבתי הכלא, גירוש בני משפחה לעזה וגזר דין מוות למחבלים, ויפה שעה אחת קודם."