עובדת הנקיון שתבעה את שרה נתניהו מעידה במשטרה

ש"ר, עובדת הניקיון במעון ראש הממשלה, שטוענת כי עברה התעללות מידיה של שרה נתניהו, התייצבה בתחנת המשטרה כדי להעיד. עובדת נוספת שעבדה יחד עם התובעת קיבלה הצעת עבודה מיועץ התקשורת של המתלוננת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/17 20:30 ט בחשון התשעח

עובדת הנקיון שתבעה את שרה נתניהו מעידה במשטרה
שרה נתניהו ורוה"מ, צילום: מרק ישראל סלם POOL

ש"ר, עובדת הניקיון שהגישה תביעה נגד שרה נתניהו לבית הדין האזורי לעבודה, מוסרת עדות על הנעשה במעון ראש הממשלה ונמצאת שם החל משעות הצהריים, כשמונה שעות.

עורכי דינה של ש"ר, חשבו שבדבריה יש היבטים פליליים ועל יזמו את העדות במשטרה. בין היתר טוענת ש"ר כי הגברת נתניהו איימה עליה באלימות, דבר שמהווה עבירה פלילית לפי סעיף 192 לדיני עונשין. במשטרה מסרו כי "העובדת ביקשה באמצעות עורך דינה להגיע ולהגיש תלונה. עם סיום גביית גרסתה התלונה תועבר לידי גורמי החקירה המוסמכים, ובהתייעצות עם הפרקליטות יוחלט על אופן המשך הטיפול בה".

 

התובעת, בת 24, התקבלה לעבוד בקומה השנייה של המעון לפני חודשיים בדיוק, ב-27 באוגוסט. היא עבדה במעון ראש הממשלה רק חודש אחד. היא הגישה תביעה על סך 225 אלף נגד שרה נתניהו, שבה היא מספרת כיצד רעיית ראש הממשלה התעללה בה לכאורה, השפילה אותה, השתלחה בה, התעמרה בה ואף עמדה להכותה.

 

בתביעה - שהוגשה גם נגד משרד ראש הממשלה, חברת הניקיון שבאמצעותה הועסקה העובדת, יועצת רה"מ לענייני חרדים רבקה פאלוך, אב הבית אפי אזולאי וראש הסגל של רה"מ יואב הורוביץ - מגוללת ש"ר את קורותיה מהיום שבו הציעה לה מכרה לעבוד במעון ראש הממשלה, דרך המסכת המתישה של הראיונות והמיונים שעברה כדי להתקבל לעבודה, ועד שעזבה אחרי חודש אחד בלבד. 

בתוך כך פורסם בחדשות 2 כי עובדת נוספת שעבדה יחד עם התובעת בקומה השנייה של מעון רה"מ ומתוארת כמי שהייתה עדה להתקפי הזעם של שרה נתניהו קיבלה הצעת עבודה מלא אחר מאשר יועץ התקשורת של המתלוננת. אותו יועץ תקשורת ייצג גם את מני נפתלי והוא מייצג את משרד עורכי הדין שהיה מעורב בכל שלושת התביעות.

"שלום, שבוע טוב. שמי אריק, אנחנו לא מכירים" פנה אל העובדת בהודעת וואטסאפ יועץ התקשורת. "קיבלתי את הטלפון שלך ממכרים משותפים, אני מנכ"ל של חברה שעוסקת בתחום התקשורת, פרסום, יח"צ".

בהמשך ההודעה הוא פונה אליה בהצעה:" אני רוצה להציע לך תפקיד אצלנו בחברה, אשמח אם תרימי אליי טלפון". לאחר כשעה היא לא עונה ויועץ התקשורת שולח הודעה נוספת: "רוצה לשמוע עוד פרטים?"

לאחר שהעובדת שואלת אותו במה מדובר הוא עונה לה: "אנחנו מחפשים לכמה תפקידים,אחד מהם הוא עוזרת אישית למנכ"ל, אם יש לך ניסיוןה אחר רלוונטי אפשר לבדוק את התאמתך גם לתפקידים אחרים". השיחה בין השניים הסתיימה בכך שהם סיכמו שידברו בהמשך.

אריק רוזנטל יועץ התקשורת של התובעת ש.ר מסר בתגובה לחדשות 2: 

"מהראיות שבידיי עולה כי נ.ק. ביקשה לסיים את עבודתה כבר בעבר אך כפי הנראה הופעלו עליה לחמים שלא לעשות זאת. אכן פניתי אתמול בערב לגברת נ.ק. בניסיון לסייע לה, מתוך דאגה אמיתית לשלומה וכחלק ממחויובותי כאזרח להעניק עזרה לזולת. אני מציע לכל הצוות המוכשר של משפחת נתניהו לעשות חשבון נפש עמוק, להסתכל במראה ולנסות להסביר לעצמים כיצד הם מוכנים לתת יד לפגיעה כל כך קשה בעובדים".

אמש נחשפו הודעות SMS שכתבה ש"ר לאחותה בזמן שעבדה במעון רה"מ, שבהם התלוננה על כך שרעיית ראש הממשלה ממררת את חייה וכי העבודה במעון היא סיוט. פרקליטיה טוענים כי המסרונים הם רק חלק מחומר הראיות שמוכיח לטענתם את טענותיה של ש"ר.

 

באחד המסרונים כתבה ש"ר ב-3 בספטמבר: "אני גמורה, העבודה שם מוחקת את הגוף והבריאות", שבוע לאחר מכן טענה: "שרה מיררה את חיי. הרגשתי שאני לא בת אנוש".

דובר משפחת נתניהו אמר בתגובה למסרונים שנחשפו: "נמאס כבר מהתביעות השקריות שכל מטרתן להכפיש את משפחת נתניהו ולסחוט כספי עתק מהמדינה. זאת תביעת סרק שממחזרת טענות ישנות בשיטת ''העתק-הדבק'. התובעת הועסקה במעון רק עשרה ימים בזמן שגברת נתניהו שהתה בו והאינטראקציה ביניהן ארכה כמה דקות בלבד, ועל כך התובעת דורשת לא פחות מ- 225 אלף שקל. אבל העובדה היא שכל פעם שגברת נתניהו תבעה או נתבעה בבית משפט אל מול ההכפשות נגדה, היא ניצחה או שהעתירה נגדה בוטלה. כך היה עם יגאל סרנה, כל העיר, ליליאן פרץ, המטפלת שהתנצלה ונוספים. במקרה של מני נפתלי הגברת נתניהו כלל לא נתבעה ומאחר שלא הייתה צד בהליך המשפטי, לא הייתה לה אפשרות להתגונן מול האשמות השווא נגדה. כאן היא תגן על עצמה מול ההכפשות נגדה וכך תוכל שוב לנצח".

 

בכתב התביעה מודגש כי התובעת היא חרדית שאין בביתה טלוויזיה, רדיו או מחשב ועל כן לא הכירה את הפרשיות הקודמות שבהן נקשר שמה של הגברת נתניהו. על פי הנטען, נתניהו העדיפה ש"השפחות שלה", כלשון התביעה, יהיו נשים מהמגזר החרדי כי האמינה שהן מופנמות וחרוצות שלא ידליפו ולא יתלוננו.

 

על פי התביעה, לאחר שהתובעת עברה בהצלחה את כל שלבי המיון, שכללו בין השאר גם מבחנים פסיכוטכניים, שיחה עם פסיכולוגית, תחקיר ביטחוני ובדיקת פוליגרף, היא הוזמנה לראיון עבודה אצל רעיית ראש הממשלה. "הגברת נתניהו ביקשה מהתובעת להתחייב כי במהלך עבודתה תימנע מלצאת לימי חופשה, תימנע מלשהות בימי מחלה גם אם נפלה למשכב, ובמשנה תוקף הדגישה כי על התובעת להימנע מלהיעדר בשל מחלת ילדיה.

 

"במהלך הראיון הגברת נתניהו התעניינה לדעת אם התובעת בעלת רכב מאחר שאינה סובלת שמאחרים, וכלשונה: 'גם איחור של דקה זה סוף העולם מבחינתי'. נתניהו ביקשה מהתובעת להיות זמינה גם במוצאי שבת והודיעה לה כי תעבוד שישה ימים בשבוע.

 

"נתניהו ציינה כי היא אישה לחוצה ועסוקה ולכן היא מחפשת עובדים זריזים, ובלשונה: 'אני לא אוהבת שהולכים, אני אוהבת עובדים שרצים', והוסיפה כי זו הסיבה ש'אני לא מעסיקה עובדות שמנות'. בסיום הראיון ציינה הגברת נתניהו כי ש"ר תעבוד בצוותא עם עובדת נוספת (נ"ק) ואסרה עליה לדבר איתה, והוסיפה כי אם לא תציית להוראות היא תחטא כלפיה וכלפי היושב במרומים".

 

על פי התביעה, הפיצוץ הגיע בתחילת החודש. "לקראת סוף ספטמבר החלה התובעת להלין על שעות העבודה המרובות בניגוד לסיכום עימה. הגברת נתניהו התרעמה על כך שהתובעת העזה לדרוש את שסוכם עימה, ובין השתיים נוצר מתח רב שהגיע לשיאו ביום 1.10.2017. בבוקרו של אותו היום הגברת נתניהו הייתה מבולבלת, זועמת וכעוסה ודרשה מהעובדות לפרוק מזוודה עמוסה בנעליים. אחרי שסיימו הגברת נתניהו כעסה מאחר שלדעתה 'נעלם' זוג נעליים. היא גערה בנ"ק וכשסיימה לצווח עליה פנתה לש"ר באמירות שהדעת לא סובלת, בין היתר 'מי את בכלל'; 'את לא מבינה ולא קולטת' ו'אין כלום בתוך הראש שלך'.

 

"לאחר שסיימה לגעור בש"ר ביקשה ממנה להישבע ביושב במרומים שפעלה בהתאם לכללים וכי לא המרתה את פיה. הגברת נתניהו לא הרפתה והחלה להשתולל ולאבד עשתונות, התקרבה אליה בצעקות שבר עד אשר הרימה יד כדי להכות אותה. ש"ר ההמומה פרצה בבכי ובאלו המילים פנתה לגברת נתניהו תוך שהיא פוסעת לאחור ומנסה לחמוק מנחת זרועה: 'מה את רוצה ממני, אני מפחדת ממך, תעזבי אותי, תניחי לי'.

 

"הגברת נתניהו לא הרפתה, התקרבה אליה עוד ועוד ונצמדה אליה עד אשר הרגישה את הבל פיה. כאשר השתיים היו צמודות במרחק אפס, הרימה הגברת נתניהו את שתי ידיה כדי להלום בתובעת. ש"ר ניצלה את ההזדמנות, התכופפה וחמקה מתחת לידיה המונפות של הגברת נתניהו. היא ירדה לקומה הראשונה כשהיא ממררת בבכי ופנתה לצאת מהבית. מאז לא שבה למעון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן