ישמח חתני: פמיניזם קל לעיכול ומלא הומור

לא בטוח שתתחברו לסיום אבל הסרט מבטיח ומקיים שלל חוויות אותנטיות אלא סיפור רגיש ומלא הומור. ציפי קלר ראתה את 'ישמח חתני' וממליצה

חדשות כיפה ציפי קלר 09/11/16 15:08 ח בחשון התשעז

ישמח חתני: פמיניזם קל לעיכול ומלא הומור
צילום מסך מתוך הטריילר, צילום: צילום מסך מתוך הטריילר

כבר בתור לקופות הקולנוע הבנו שלא נהיה בהקרנת הסרט לבד. אולם מלא צחק והשתתף בספור הסרט "ישמח חתני". בסוף הסרט הקהל שר ומחא כף לצלילי הפיוט המלווה את הסרט. זהו סרט דרמה מצחיק ומחמם לב על עולם הולך ונעלם של קהילה מסורתית בירושלים בצל ההתחרדות של העיר. הסרט בבימויו של אמיל בן שמעון, שזהו סרטו הראשון, והוא בנוי על תסריטה של שלומית נחמה, שגדלה בשכונת הבוכרים וכתבה את הסיפור בהשראת סיפור משפחתה, שהייתה חלק מקהילה שאינה עוד, לאחר שרוב אנשיה התחרדו.

עלילת הסרט מספרת על קבוצת נשים בקהילת מוסיוף המסורתית , שבעקבות קריסתה של עזרת הנשים בבית הכנסת של הקהילה נאלצות לעמוד מול שינוי המתחולל על ידי רב חרדי שמנסה לשנות את כל הקהילה. הן יוצאות למאבק לאחד מחדש את הקהילה ולשמר את המסורת שלהן אל מול שכונה שהולכת ומתחרדת.

[embed]

]

הסרט יכול להוות המשך טבעי לדיונים שמתנהלים כיום בקהילות דתיות רבות על מקומן של הנשים בבית הכנסת והוא מציג את הגירסה הספרדית המסורתית והאותנטית. ההפרדה הנוצרת בין גברים ונשים יוצרת מצבים קומיים נפלאים ולמרות שחלק מהם קלישאות ידועות הן משתלבות ברצף הספורי בצורה משלימה. הפמינזם בגרסתו זו קל לעיכול ושופך אור ישראלי חברתי סביב המסורת ושמירתה. הדמויות עשויות ביד אוהבת אם כי חלק מהן סטראוטיפיות אך הן סוחפות ומכניסות את הצופים לחייהן. צילומי הסרט משתבחים ביצירת אווירה התואמת את סמטאות שכונת הבוכרים ובמספר סצינות אנו צופים בזוויות צילום מפתיעות היוצרות אסתטיקה קולנועית מרתקת. מקומם של האשכנזים בסרט מעניין ובמיוחד סיפור לכאורה שולי של ילד חמוד שמציג את הלכי הרוח של השכונה העוטפת את קהילת בית הכנסת עליה מסופר הסיפור.

שם הסרט טומן בחובו את האירוניה וההומור ומחבר את הצופים אל המסורתיות המלווה את כל הסרט. אין זה סרט המציג עומק מחשבתי אלא ספור דמויות וחוויה אותנטית. לא כל אחד יתחבר לסיום הסרט אבל התהליך כולו העובר על הקהילה יעניין רבים מאיתנו ויחד עם הנאה מרובה הופך את הצפייה בו לבילוי מענג.

הכותבת היא מרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן