בעקבות תלונות ההורים: מקור ראשון פיטר את עורכת מגזין הילדים "אותיות"

ליה רוטנר, עורכת עיתון 'אותיות' תוקפת את מערכת מקור ראשון בעקבות פיטוריה: "בגדו באמונם של קהל שלם כדי להרגיע סערה בקרב פלח אחד. נכנעו לצד החרד"לי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/14 12:53 כח בשבט התשעד

בעקבות תלונות ההורים: מקור ראשון פיטר את עורכת מגזין הילדים "אותיות"

אחרי חרושת שמועות הודיעה אמש (ג') ליה רוטנר, עורכת עיתון 'אותיות' מבית מקור ראשון על פיטוריה מהמערכת לאחר פרסום קומיקס בעייתי לפני מספר חודשים, בו נראו הדמויות כשהן מדברות על נשיקה צרפתית.

"לכל מי שלא האמין, כן, זה קורה", כתבה רוטנר בפייסבוק. "במשך שלוש שנים אני עושה את העיתון, כמעט לבדי. העורכת הראשית והיחידה, כל שבוע, 32 עמודים. לבדי מכינה, עורכת, ממציאה מדורים וכותבת בעצמי חלק גדול מהעיתון. אין מלבדי איש שיבחין בתקלה אפשרית ואנושית בתוך הר החומרים הזה".

"בעמוד האחורי שבו יועדה להתפרסם מודעה, נכנס ברגע האחרון אחד מפרקי הקומיקס שאויר למעריב לילדים, ושאינו מתאים לילדים דתיים", הסבירה רוטנר, "זוהי העילה לפיטורי, למקרה שתתהו לאן נעלמתי מהעיתון החל מהחודש הקרוב", ממשיכה רוטנר.

מדברי רוטנר עולה תחושה קשה ומאשימה כלפי מערכת העיתון שבחרה לפטר את העורכת בעקבות טעות אחת. "התקלה הטכנית ההיא יצרה נזק תדמיתי גדול מדי, והדרך היחידה לתקנו ולהרגיע את הקולות הזועמים מהציבור הדתי-חרדי (חרד"לי) זה רק זה. תאמיני לנו שניסינו לגייס כל פתרון אחר, הם לא מוכנים לחזור אלא רק אם נפטר את העורכת לגמרי ונשנה את תדמית העיתון מהיסוד", הסבירה רוטנר.

"אכזבו אותי", מאשימה רוטנר. "נעשה שימוש במהלך כזה כדי להרגיע את הסערה בקרב פלח אחד של הקהל שרתח בגלל תקלה טכנית, ומתעלמים כליל מכל שאר הקהל, רוב קוראי העיתון, שאוהבים אותו כמות שהוא. מרגיש לי כמו בגידה באמונם, כמו חיפוש אחר הפתרון הקל, שנפטר את זאת ונגיד לזועמים שנשנה את כל עריכת העיתון בהתאם לרצונם", תוקפת רוטנר.

"אותיות בדרך לשנות את פניו, שוב. והפעם כדי להרגיע רוחם של כל הזועמים על התקלה ההיא ועל פניו הנוכחיים של העיתון שנושאים לדבריהם חזות צבעונית וחדשנית מדי. וזאת אני יודעת משום שמיד כשגיליתי על תקלת הקומיקס וקראתי את מכתבי הזועמים ישבתי להתקשר אחד אחד למשפחות שטלפנו להתלונן, ושוחחתי איתן כדי להתנצל, כך שהספקתי להבין את טיב הטענות (כן, שהעיצוב עצמו צבעוני מדי, ולדעתם ראוי שיהיה רך יותר בדומה לעלוני שבת בבתי כנסת, וכולי וכולי)", היא מסבירה.

תגובת "תכלת" - "צר לנו שליאת רוטנר בחרה להציג את הדברים בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם כלל העובדות.על מנת שלא לפגוע בפרטיותה של ליאת אין ברצוננו לפרט את כלל הנסיבות שהובילו לסיום תפקידה. אנו מאחלים לה בהצלחה בהמשך דרכה."