פרסום ראשון נתניהו התחייב - דיכטר מסרב: קרב בין עוצמה יהודית לליכוד

קרב בין עוצמה יהודית לליכוד על רשות התכנון. שר החקלאות דיכטר מעכב את העברת מנהל התכנון לשר הנגב והגליל וסרלאוף, למרות שהנושא סוכם בהסכמים הקואליציוניים | אלו ההשלכות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/02/23 11:33 י בשבט התשפג

נתניהו התחייב - דיכטר מסרב: קרב בין עוצמה יהודית לליכוד
בן גביר עם יצחק וסרלאוף, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

השר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית קיבל לידיו את המשרד לפיתוח הנגב והגליל, עם שדרוג משמעותי שהובטח לו על מנת שיוכל להוביל שינויים דרמטיים בכל הנוגע להתיישבות. אולם, סירוב של שר החקלאות אבי דיכטר מהליכוד תוקע את היכולת של וסרלאוף לעבור לשלב הביצוע. 

וסרלאוף קיבל הבטחה בהסכם עליו חתם ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר שרשות התכנון תועבר ממשרד החקלאות למשרד הנגב והגליל בתוך 30 יום, רשות שבאמצעותה הוא מתכוון לקדם את הסדרת ההתיישבות הצעירה, אבל שר החקלאות אבי דיכטר תוקע את העברת הרשות, למרות ש-30 הימים עברו. 

הסירוב של דיכטר מעכב את החלטת הממשלה להרחבת משרד הנגב והגליל, וסרלאוף מעוניין להעביר החלטה מרוכזת שכוללת גם הקמת אגף התיישבות הצעירה במשרדו ותוכניות לחיזוק השכונות, אבל הסירוב של דיכטר בצירוף חוות דעת משפטית של משרד החקלאות נגד המהלך מעכבות את העברת הסמכויות.

"מנסים לגבש פתרון שההסכם הקואליציוני יכובד"

השר דיכטר מסר בתגובה לפרסום: "משרד החקלאות לא יישאר ללא גורם תכנון בסדר גודל של חשיבות ויכולות של רשות התכנון. ביחד עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל משרד ראש הממשלה, מנסים לגבש פתרון שההסכם הקואליציוני יכובד, אך שמשרד החקלאות לא ייפגע. כשיהיו סיכומים, נודיעכם".