בלעדי בימינה מקיימים מגעים מול בני גנץ בניסיון לדחות את פינוי חומש

בזמן שבישיבת חומש נערכים לפינוי, לחדשות כיפה נודע כי בימים האחרונים מתקיימים מגעים בין חברי כנסת מימינה לשר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנט במטרה לדחות את הפינוי. עם זאת, ההערכה היא כי אין דרך למנוע פינוי באופן מוחלט

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/12/21 10:49 יט בטבת התשפב

בימינה מקיימים מגעים מול בני גנץ בניסיון לדחות את פינוי חומש
חברי ימינה בניחום אבלים אצל משפחת דימנטמן, צילום: דוברות ימינה

אחרי שהגיעו השבוע לנחם את בני משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בסמוך לישיבה בחומש, חברי כנסת בימינה מקיימים בימים האחרונים מגעים הדוקים עם שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה נפתלי בנט בדרישה לדחות את פינוי הישיבה.

במהלך הביקורים השבוע ביקשו בני משפחתו של הנרצח מחברי ימינה לעשות הכל על מנת להסדיר את הישיבה. בני המשפחה סיפרו כי זאת הצוואה של יהודה, לסדיר את הישיבה. במהלך הביקור של השר מתן כהנא, יו"ר הקואליציה עידית סילמן וחבר הכנסת יום טוב כלפון שוחחו בני המשפחה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שיחה שהוגדרה קשה ומרגשת. עם זאת, בשיחה עם גורמים בימינה, נראה כי במפלגה מבינים שהסדרת הישיבה לא על הפרק, ולכן מבקשים דחייה של הפינוי בלבד.

בישיבת חומש מעריכים: תכנית הפינוי כבר נכתבה ואף החלו לבצע אותה בשטח

בישיבת חומש, פרסמו אמש (ד') את הערכות מערכת הביטחון והממשלה, לפינוי היישוב וישיבת חומש בתגובה לרצח. לטענת אנשי הישיבה תכנית הפינוי כבר נכתבה ואף החלו לבצע אותה בשטח. בין השאר הוקם צוות מיוחד בפרקליטות, הוקם בסיס צבאי שיהפוך בהמשך לבסיס מג"ב בחומש והחלו להחיל את חוק ההתנתקות על תלמידי הישיבה

בישיבה אומרים: "כתגובה לרצח, בנט לאחר 16 שנה מהגרוש, מפעיל את החוק של אריאל שרון, ומחייה את חוק ההתנתקות. החוק מופעל באופן סיטונאי כלפי תלמידי ישיבת חומש", סיפרו.

הישיבה פרסמה גם על הקמת צוות מיוחד, לכאורה, במשרד המשפטים, שתפקידו להפעיל ולאכוף את חוק ההתנתקות כנגד תלמידי הישיבה. "בימים האחרונים הוקם בסיס צבאי בתוך חומש, על פי התוכנית צפויים החיילים במקום, להתחלף בשוטרי מג"ב, אשר תפקידם יהיה לאכוף את חוק ההתנתקות על כל היהודים אשר יגיעו ליישוב חומש.  

נזכיר כי בחוק ההתנתקות נכתב כי ישראלי הנכנס לשטח מפונה שהכניסה אליו הוגבלה דינו מאסר שנתיים. "תחילה יעצרו את התלמידים, והם יחקרו בחשד להפרת חוק ההתנתקות, כחלק מתנאי השחרור, יוטל על הנעצרים הרחקה מחומש. תלמיד שיחזור לישיבה ויפר צו, יוגש נגדו כתב אישום על חוק ההתנתקות והוא ישאר במעצר. ככה הממשלה תנקה את חומש מיהודים כפרס לרצח", תקפו בישיבה.


(מוסי רז מספר על הביקור אצל משפחת דימנטמן).