מעקב כיפה חודשיים לאחר השקת הקמפיין: עדיין לא ניתן להתפקד למפלגת הציונות הדתית

לפני כחודשיים השיקו במפלגת הציונות הדתית את הפריימריז ואישרו את חוקת המפלגה. בדיקת חדשות כיפה חושפת כי למרות הרעש והצלצולים, עדיין אין אפשרות להצטרף למפלגה | הציונות הדתית: "עיכוב טכני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/10/21 12:10 יג בחשון התשפב

חודשיים לאחר השקת הקמפיין: עדיין לא ניתן להתפקד למפלגת הציונות הדתית
סמוטריץ' בכינוס המפלגה, צילום: ניב מוסמן

"כל אזרח ישראלי מגיל 17 ומעלה יוכל להתפקד", הבטיח בצלאל סמוטריץ' בהתרגשות כבר לפני חודשיים, כשאסף את פעילי המפלגה לערב השקה מיוחד, בו הוצג פריימריז שנועד להציג את המפלגה כדמוקרטית, אבל זמן רב עבר ועדיין לא ניתן להתפקד, כמו כן עדיין אין תאריך רשמי בו ניתן יהיה להצטרף לשורות המפלגה.

מפלגת הציונות הדתית אישרה לפני כחודשיים חוקה חדשה וצרפה חברי מרכז חדשים, בניהם שמות נוצצים כמו הרב חיים דרוקמן. בכינוס הצהירו נציגי המפלגה בכנסת כי "הערב הזה יזכר כערב שבו עשינו היסטוריה. ערב של שינוי, ערב של תיקון, ערב של תשובה", אבל התיקון והשינוי עדיין נצפו בשטח משום שעד כה לא ניתן להתפקד למפלגת הציונות הדתית.

על פי החוקה שאושרה באותו ערב, כל מתפקד יידרש להצהיר באמצעות חתימתו כי מזדהה עם ערכי המפלגה ומטרותיה וכי הוא אינו חבר במפלגה אחרת. במפלגת הציונות הדתית מספרים היום לחדשות כיפה כי אחת ממטרות העל של קיום פריימריז היא לאסף את השטח המוניציפאלי של מפלגת הבית היהודי, המצביעים שלהם מבינים שבבית היהודי לא יוכלו לתמוך בהם בבחירות המוניציפליות שיתקיימו בעוד כשנתיים.

בערב ההשקה שהתקיים בנאות קדומים עקץ סמוטריץ' את בנט: "אנחנו יוצאים לדרך חדשה-ישנה. יוצאים למפקד והולכים להליך דמוקרטי מלא. ראינו בחודשים האחרונים מה קורה למפלגה ששייכת ליושב הראש שלה, שחבריה כפופים למרותו הבלעדית, ושמשרתת את מטרותיו האישיות".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה לחשיפת העיכובים: "כפי שהבטחנו אנו פותחים את השורות לאחד את כל הציונות הדתית והימין האידיאולוגי לבית אחד. העיכוב הינו טכני ואתר ההתפקדות יעלה לאוויר בקרוב".


(סמוטריץ' נואם בכינוס המפלגה).