ניר אורבך בביקור לפני פינוי: "לא מעביר את הלשכה לאביתר"

חבר הכנסת מימינה הוא חבר הקואליציה הראשון מימין שמבקר ביישוב שהוקם לזכרו של יהודה גואטה הי"ד. "הגעתי לאביתר לפגוש את התושבים, ללמוד את הנושא ואת המקרה. אני בודק איך אני יכול לסייע למקום ולתושבים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 24/06/21 13:27 יד בתמוז התשפא

ניר אורבך בביקור לפני פינוי: "לא מעביר את הלשכה לאביתר"
ניר אורבך בלשכת יוסי דגן באביתר, צילום: דוברות

במהלך הבוקר (ה') סייר ח"כ ניר אורבך ביישוב אביתר שם הציגו לו דגן ושרבף את הבקשה להסדרת היישוב. אורבך הוא חבר הכנסת הראשון מהקואליציה שמבקר ביישוב, כזכור, ביום חמישי בשבוע שעבר, בתגובה לצו התיחום שניתן לישוב אביתר שבשומרון, הגישו תושבי הישוב הגישו לאלוף הפיקוד תמיר ידעי השגה על הצו באמצעות עורכי דינם. אך ביום שני דחה צה"ל את ההשגה ולכן צו התיחום לא בוטל. עבור התושבים לאי ביטול הצו יש משמעות חמורה - שר הביטחון, בני גנץ, יהיה רשאי להורות לפנות את היישוב כבר בתחילת השבוע הבא.

במהלך ביקורו אמר ח"כ אורבך: "הגעתי לאביתר לפגוש את התושבים, ללמוד את הנושא ואת המקרה. נפגשתי אנשים טובים, חלוצים שבאים ליישב את ארץ ישראל באמונה גדולה. אני בודק איך אני יכול לסייע למקום ולתושבים. אני עתיד להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים ולראות כיצד ניתן להתקדם ולעזור". לכאורה הביקור הצטייר בתחילה כעוד מרד של אורבך מול הקואליציה החדשה, ועל פי פרסומים אף דווח כי הוא מעביר את לשכתו ליישוב בתור מעשה מחאה. בשיחה עם חדשות כיפה נמסר כי על אף הדיווחים "ח"כ ניר אורבך לא מעביר את הלשכה לאביתר".

מיוסי דגן ראש מועצת שומרון נמסר על ביקורו של אורבך: "אני מצפה מראש הממשלה ושר הביטחון לאשר באופן מיידי את הישוב. יש להפסיק הניסיונות הפוליטיים האובססיביים לעקור את הישוב, אני מודה לחבר הכנסת ניר אורבך על הביקור ומבקש ממנו לעשות כל מאמץ כדי להסדיר את הישוב". מנגד היו כאלו שתקפו את ביקורו של אורבך, יו"ר עוצמה יהודית ‏ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ח"כ אורבך טובל ושרץ בידו. אם באמת אורבך מתנגד לפינוי, שיפרוש מקואליצית השמאל ויעבור לימין. רק ככה אפשר היום למנוע את הפינוי המביש ולא לבגוד בבוחריו ששלחו אותו".

עוד ביקור של חברי קואליציה נוספים התקיים היום, ח"כ מוסי רז וח"כ גבי לסקי ממרצ, שם קיימו פעולת מחאה נגד הישוב שנבנה והתרחב בחודש האחרון. לטענת חברי מרצ והפעילים, "המאחז נבנה והתרחב בחודש האחרון על אדמות פלשתיניות בהר סביח, ששייכות לכפרים ביתא, יתמא וקבלאן". ח"כ רז: "הגעתי יחד עם הפעילות והפעילים מתנועת עומדים ביחד אל ג׳בל סביח היום, במטרה למחות על חוסר המעש של מערכת אכיפת החוק אל מול המאחז אביתר שהוקם בניגוד לחוק, תוך נישול אדמות פלשתינים תושבי הכפר ביתא הסמוך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן