הומופוביה בקרני שומרון: בוטל מפגש עם הזמר דוד לביא | בלעדי

המוזיקאי הוזמן להעביר בקרני שומרון סדנה לנוער בנושא כתיבת שירים בהשראת המקורות, אך לאחר זמן קצר, הגעתו בוטלה בשל נטייתו המינית, וחשש האחראים מתגובות שליליות ביישוב | ראש המועצה התנצל בפני לביא, ואמר: "הביטול נעשה בניגוד לתהליכים המכילים הקיימים ביישוב"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/04/21 18:28 כה בניסן התשפא

הומופוביה בקרני שומרון: בוטל מפגש עם הזמר דוד לביא | בלעדי
בקרני שומרון חוששים מלהט"ב?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמעט עשור עבר מאז שדוד לביא הפציע במסכי הטלוויזיה בעונה ה-9 של תכנית הריאליטי ''כוכב נולד". מאז שהגיע למקום השני בתכנית, הוא ממשיך ליצור, לכתוב ולשיר, ומדי פעם אף מנחה ומעביר סדנאות לכתיבת שירים בהשראת טקסטים מהמקורות. אך כעת נראה שלמרות כל הרזומה המרשים שלו, ישנם מקומות שאליהם הוא לא יוכל להגיע, ובגלל סיבות אחרות לגמרי. 

ביום שני האחרון חשף לביא כי סדנה אליה הוזמן ביישוב קרני שומרון בוטלה, כשלטענתו, הסיבה היא חששם של גורמים ביישוב מחשיפת ילדיהם לנטייתו המינית. "לאחרונה הוזמנתי להגיע אליכם כדי להנחות סדרת מפגשים שעוסקים בכתיבת שירים בהשראת המקורות", סיפר לביא בדף הפייסבוק שלו, "פעילות שאני עושה כבר כמה שנים במקומות שונים בארץ, עם דתיים וחילונים".

דוד לביא. לא יגיע לסדנה בקרני שומרון

דוד לביא. לא יגיע לסדנה בקרני שומרוןצילום: Dariap8 , CC BY-SA 3.0

"לאחר שהבעתי את הסכמתי להגיע, הממונים עליכם הודיעו לי בנימוס רב שבעצם, אני לא מתאים לתפקיד, מסיבות שהיו עלולות לפגוע בי אם הייתי רואה בהן עניין אישי", אומר לביא ומבהיר כי, "לצערי הפגיעה היא בכם, ילדי קרני שומרון, ולא בי. לא בגלל שאני איזה פספוס גדול, אלא כיוון שמנסים להשתיק את מה שאני, לרוב בלי להתכוון, מייצג - קהילת הלהט״ב - שם כללי לסוג האנשים שההורים והמדריכים שלכם, כך נראה, לא מוכנים לראות בנוף שלהם".

המוזיקאי המשיך ופנה לבני הנוער של קרני שומרון: "על אף שלא תכננתי להגיע על תקן תמיכה רגשית לנוער להט״בי בקרני שומרון, כעת אני מעוניין במיוחד להיות שם עבורכם, מאחר שנראה שאת הכתובות שלכם להקשבה, שיחה ודיון - משתיקים. אני כאן". 

בשיחה עם חדשות כיפה, סיפר לביא כי מנהל המתנ"ס בקרני שומרון יצר עימו קשר לאחר ביטול הסדנה וביקש באופן כנה את התנצלותו.

ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, אישר לחדשות כיפה כי הסיבה לביטול הסדנה היא נטייתו המינית של לביא, והחשש מתגובות התושבים, וציין כי הביטול נעשה על דעת הגורם המזמין בלבד: "ובניגוד לתהליכים המכילים הקיימים בישוב. כראש מועצה הוצאתי הנחייה כי אין לדחות או לקבל גורם בגלל מגדר וגם בעבר נערכו סדנאות ושיח עם הנוער על קבלת האחר, מגדרים אחרים והחשיבות של השיח הפתוח".

ראש המועצה להב אמר כי שוחח היום (ד') עם הזמר, הבהיר לו כי מדובר בקבלת החלטה שאינה נכונה ונוגדת את ערכי המקום, והתנצל בפניו על המקרה.