סמוטריץ': "לא זקוקים לציונים מהרב יצחק יוסף"

יו"ר האיחוד הלאומי הגיב לאמירתו המזלזלת של הרב הראשי על ישיבות ההסדר, ואמר כי "עולם התורה הדתי לאומי, על כלל אגפיו, מגדל תלמידי חכמים שלא נופלים, ובמקרים רבים עולים על מקביליהם בעולם החרדי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/12/20 14:04 יב בטבת התשפא

סמוטריץ': "לא זקוקים לציונים מהרב יצחק יוסף"
סמוטריץ' , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אמירתו המזלזלת של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, על ישיבות ההסדר, ממשיכה לעורר הדים. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב בתגובה כי נמשיך לכבד את הרב יוסף, אך איננו זקוקים לציונים ממנו.

הרב הראשי: "רב עיר צריך להיות בקיא בהלכה - לא שלמד באיזו ישיבת הסדר"

"עולם התורה הדתי לאומי, על כלל אגפיו, מגדל תלמידי חכמים שלא נופלים, ובמקרים רבים עולים על מקביליהם בעולם החרדי - בבקיאות ובעיון בכל מקצועות התורה, ובנוסף לכך בחיבור להוויה הישראלית, בקידוש שם שמים, ובמבט שיודע לכוון עין של מטה כנגד עין של מעלה ולראות בשוב השם ציון". כתב סמוטריץ'.

לדבריו, "תלמידי החכמים שלנו הם תלמידי חכמים של ארץ ישראל שאוחזים בנעם, ולא במקל חובלים כמו תלמידי החכמים של בבל. ‏יש לנו כבוד גדול לעולם התורה החרדי. אנחנו יודעים לראות את מעלותיו הטובות, ודווקא משום כך יש לנו כאב לב גדול על זלזול של חלק ממנו בתלמידי החכמים שלנו".

לסיום כתב סמוטריץ': "נמשיך לכבד את הרב יוסף אולם איננו זקוקים לציונים או להכרה ממנו בעולם התורה ובתלמידי החכמים שלנו".

כזכור, הרב הראשי לישראל בירך אמש (מוצ"ש) בשיעורו השבועי את הרב בן ציון קוק, המכהן כראש כולל וכרב שכונה בירושלים, שיזכה לכהן כרב עיר.

הרב יוסף אמר כי "הרב קוק בקיא בהלכה, רב עיר צריך להיות בראש ובראשונה בקיא בהלכה, לא קצין ביטחון של איזו עיר או שלמד באיזו ישיבת הסדר".


(השיעור המלא. הדברים נמצאים בדקה: 1:19:28)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן