זה לא יעצור ברב אליהו: הציונות הדתית צריכה להתעורר

בעקבות החלטת בג"ץ להעמיד את הרב שמואל אליהו לדין, בנצי גופשטיין קורא לציבור הדתי לאומי להתעורר וטוען כי השופטים מהדקים את החבל סביב חופש הביטוי של רבנים להביע באופן חופשי דעת תורה: "כולם מבינים שגם כאן, הרב כהנא צדק"

חדשות כיפה בנצי גופשטיין 22/09/20 17:15 ד בתשרי התשפא

זה לא יעצור ברב אליהו: הציונות הדתית צריכה להתעורר
בנצי גופשטיין , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבים בציונות הדתית קיבלו אמש את ההחלטה של בג"ץ להעמיד את הרב שמואל אליהו לדין בהפתעה. בהתאם לכך, התגובות הרבות שהגיעו מימין, מפוליטיקאים ואישי ציבור שונים, היו חריפות מהרגיל. יש שטענו, כי מדובר בהחלטה שתהווה מדרון חלקלק, ותביא לסתימת פיותיהם של רבנים נוספים. 

אולם למעשה, המדרון החלקלק נוצר כבר מזמן, לפני 32 שנה. זה קרה כאשר בשנת 1988, החליט בית המשפט העליון לפסול את תנועת כ"ך והרב מאיר כהנא מהתמודדות בבחירות, בעוון "גזענות". זה המשיך עם פסילת הרשימה של בנו, הרב בנימין כהנא, ועם הפסילה שלי ושל חבריי, ד"ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל, לפני כשנה, מלרוץ לכנסת. 

כאשר פסלו את הרב כהנא, הוא כינס מסיבת עיתונאים והכריז: "הפסולים פסלו את הכשרים". בזמנו, אלו היו דברים שהס מלאמרם. בציונות הדתית התנערו מהם, ורבני המגזר שתקו נוכח הפסילה. אך כיום, כאשר בג"ץ מהדק את החבל סביב חופש הביטוי של רבנים להביע באופן חופשי דעת תורה, כולם מבינים שגם כאן, הרב כהנא צדק. 

מכנה משותף נוסף לרב אליהו, לי ולחבריי בעוצמה יהודית, מעבר לכך שבכולנו שופטי בג"ץ התעמרו, הוא מי שנלחם כדי לפסול אותנו, ולהעמיד לדין את הרב אליהו: אנשי התנועה הרפורמית. התנועה הרפורמית היא שעתרה לבג"ץ כדי לפסול אותנו מלהיות בכנסת, והיא שעתרה לבג"ץ כדי להעמיד לדין את הרב אליהו. זהו עיקר פועלה: במשך שנים ארוכות היא רודפת את כל מי שעוסק ומבטא בפומבי, ללא מורא וללא סילוף, את עמדות היהדות וההלכה, הנוגעות לקיומה של האומה היהודית כאומה גאה ששבה מהגלות, על מנת לחיות חיים יהודיים-לאומיים בארצה. 

מסיבה זו, כאשר פורסם פסק הדין אמש, נזכרתי בועידת 'מקור ראשון' שהתקיימה לא מזמן, בה השתתף רב מוכר מהציונות הדתית, במפגש זום משותף עם נציגה בכירה של הרפורמים מצרפת, במטרה "להביא לקירוב לבבות". למרות ביקורת ציבורית נוקבת, הרב לא חזר בו, ואף הצדיק ועודד מפגשים אחרים עם הרפורמים. ובכן, בדיוק בכגון דא אמרו חז"ל: "כל המחניף לרשע, סופו נופל בידו".

הרפורמים לא בוחלים בשום אמצעי; הם יילחמו עד כלות בכל מי שיבטא נכוחה דעת תורה ביחס להתבוללות, לאופן בו עלינו לנהוג כלפיי אויבנו, להבדלה בין ישראל לעמים, ללהט"בים, לשמירת השבת בפרהסיא הציבורית, ובעצם, ביחס לכל תחום הנוגע לאופיה היהודי של המדינה. וכן, הם יעשו זאת גם למי שמנסה למצוא חן בעיניהם - אם פסיקותיו ההלכתיות ועמדותיו לא מתיישרות עם הקו שלהם. 

פסק הדין של בג"ץ בעניין הרב אליהו, אם כן, צריך להוות תמרור אזהרה לציבור הדתי לאומי. אין קריאת כיוון מפורשת מזו, שבה מילה אחת: תתעוררו. זה לא ייעצר ברב אליהו. כל עוד מדינת ישראל תאפשר למכונת המלחמה המשומנת של הרפורמים ביהדות להמשיך להתקיים, וכל עוד שופטי בג"ץ ימשיכו לייצגם נאמנה, גורלו של חופש הביטוי של רבנים, שמרנים וליברלים כאחד, נמצא בסכנה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן