המשטרה אישרה: תקיפת יהודה גליק – פיגוע

המשטרה אישרה כי תקיפת גליק במזרח ירושלים התבצעה על רקע לאומני. גליק הוכר בפעם השניה כנפגע פעולות איבה. גליק: "על משטרת ישראל ליצור הרתעה אפקטיבית כדי שיהודי לא יפחד ללכת בכל מקום בארץ"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/08/20 20:17 י באלול התשפ

המשטרה אישרה: תקיפת יהודה גליק – פיגוע
יהודה גליק, צילום: Yonatan Sindel פלאש 90

משטרת ירושלים אישרה הערב (א'), כי לפי הנסיבות, תקיפת יהודה גליק בעת שהגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של איאד אלחלאק, לפני כשלושה חודשים, נבעה ממניעים לאומניים ובשל היותו יהודי. נזכיר כי גליק הגיע לנחם את משפחתו של אלחלאק בוואדי ג'וז בירושלים, הותקף על ידי פורעים רבים ונחבל בכל חלקי גופו. חלק מהתוקפים נתפסו, וכנגד שלושה מתוכם הוגשו כתבי אישום.

יהודה גליק משחזר את הלינץ' שעבר

על אחד מהנאשמים הושת בהסדר טיעון עונש מאסר בפועל של חמישה חודשים, וכן תשלום פיצויים לגליק על סך 4,000 ₪. כאמור, כעת אישרה המשטרה כי לפי הנסיבות התקיפה בוצעה על רקע לאומני, והנפיקה עבורו אישור נפגע פעולות איבה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מסייע לגליק כנפגע עבירה, מסר: "מדובר באירוע שוודאי נעשה בשל היותו של יהודה יהודי. ההתקפה היתה כלפי יהודים. אנחנו חושבים שהיה צריך לנהוג בחומרת דין יתרה כלפי המפגעים, אולם לצערנו הוחלט להגיש את התביעה ללא הסעיף הגזעני בחוק וכן ההסדר טיעון כנגד אחד הנאשמים נעשה שלא בידיעתנו. נפעל בכלים שיש לנו כדי שלפחות בסעיפי האישום שהואשמו התוקפים יעשה הדין בחומרה כמה שיותר".

לאחר שפורסמו דברי המשטרה, אמר גליק: "ברור לכל בר דעת שהלינץ' שחוויתי לא היה על רקע ויכוח על מקום חניה. אני מודה למשטרה על אישור שמדובר בפיגוע לכל דבר ועניין, ומבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא החובה על משטרת ישראל ליצור הרתעה אפקטיבית כדי שיהודי לא יפחד ללכת ברחוב בכל מקום בארץ ועל אחת כמה וכמה בירושלים בירתנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן