"נערכים למאות אלפי מתפללים בפארקים ובחצרות"

בעקבות הפרסום על החמרת הנהלים בתקופת החגים, ארגון רבני צהר נערך בימים אלו לתמוך באלפי מוקדי תפילה בשטחים פתוחים בכל רחבי הארץ, בעזרת הקמת צליות ואספקת חוברות תפילה לכל דורש

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 20:27 ל באב התשפ

"נערכים למאות אלפי מתפללים בפארקים ובחצרות"
יו"ר צהר - הרב סתיו. "האתגר עצום", צילום: פלאש 90

קבינט הקורונה אמנם לא הצליח להחליט על הגבלות חדשות, אך ארגון רבני צהר לא מחכה ומתחיל לפעול לקראת החגים. הארגון נמצא בימים אלו בקשר ישיר עם עשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ על מנת להתאים את המוקדים הציבוריים לתפילות החג, בין היתר ע"י סידור מקומות ישיבה הולמים והערכות לתליית צליות.

ארגון רבני צהר מקיים מידי שנה את אירועי 'שופר בפארק' יחד עם אור תורה סטון. האירועים נעשים במוקדים רבים מדן ועד אילת. אך השנה בעקבות הצפי להחמרת נהלי משרד הבריאות בתקופת החגים, וכדי לאפשר לכמה שיותר ישראלים להתפלל בביטחון בריאותי, נערך הארגון לתמיכה באלפי מוקדי תפילה ברחבי הארץ. ההערכות כוללת אספקת עשרות אלפי חוברות תפילה, של תפילת כל נדרי ונעילה בנוסח ספרד ואשכנז עם ביאורים והסברים אשר יחולקו במוקדי התפילות, וכן יסופקו ליחידים שיעדיפו להתפלל לבד בביתם.

הרב דוד סתיו יו"ר ארגון רבני צהר אמר: "האתגר השנה הוא עצום, אנו מעריכים שאנשים יחששו להגיע ומי שכן יגיע יקצר את שהותו בתפילה משמעותית ולכן אנחנו רוצים לתת את תחושת הביטחון המרבית עבור כלל ישראל ומשתדלים שכל מניין רחוב המתקיים במהלך החגים ישמור מקום עבור הקהל החילוני והמסורתי".

בימים אלו קורא הארגון לאנשים העומדים בראש מנייני חצרות להצטרף למהלך של צהר על מנת לזכות ציבור מסורתי רחב המעוניין להגיע להרגיש את אווירת החג, ליצור קשר עם מחלקת החגים בארגון ולקבל את כל התמיכה הנדרשת להתאמת המניין לתפילות החגים.