יעקב חגואל: "אנו עדים לעלייה מטרידה באנטישמיות בעולם ובארצות הברית"

בעקבות התגברות האירועים האנטישמיים נגד קהילות יהודיות בארצות הברית, שלח בכיר ההסתדרות הציונית העולמית מכתב מחזק לקהילה שנפגעה ממקרה דומה. "אנו משבחים את קהילתכם על מאמציכם הרבים להילחם בתופעה זו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 09:32 כב באב התשפ

יעקב חגואל: "אנו עדים לעלייה מטרידה באנטישמיות בעולם ובארצות הברית"
כתובות נאצה וצלב קרס בקליבלנד בחודש שעבר. ארכיון, צילום: דף הפייסבוק של stop antisemitism

בעקבות מקרה אנטישמי בו רוסס צלב קרס  ליד דלת כניסה לבית הכנסת "קשר ישראל" בבירת פנסילבניה - האריסברג, יעקב חגואל, סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, הביע זעזוע במכתב ששלח לנשיאת ומנכ"לית הפדרציה היהודית בהאריסבורג ג'ניפר רוס. חגואל  הזדהה עם הקהילה והביע את דאגתו מהתגברות האירועים האנטישמיים בעיר הבירה בפרט וברחבי ארצות הברית בכלל.

יעקב חגואל כתב בין היתר: "בתקופה האחרונה, אנו עדים לעלייה מטרידה באירועי האנטישמיות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט. עמדתנו היא בלתי מתפשרת ולא נסבול תופעה זו. אנו משבחים אותך ואת הקהילה המקומית שלך על מאמציכם הרבים להילחם בתופעה זו".

עוד כתב: "בשם ההסתדרות הציונית העולמית וכמי שמכהן כיו"ר צוות המשימה למאבק באנטישמיות של חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, נעמוד לרשותכם בכל סיוע אפשרי בהתמודדות בזמנים קשים אלו. ההסתדרות הציונית העולמית פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם משרדו של השליח המיוחד של הממשל האמריקני לפיקוח ולמאבק באנטישמיות. על אף ההחמרה בהתקפות אנטישמיות, חשוב לציין את קיומה של עלייה במודעות ובתשומת לב מצד אכיפת החוק ואנשי הממשל".

המכתב של יעקב חגואל לקהילת פנסילבניה

המכתב של יעקב חגואל לקהילת פנסילבניהצילום: ההסתדרות הציונית העולמית