ועדת השרים אישרה: החל מהיום סגר על ביתר עלית לשבוע

הסגר יתחיל בשעה 13:00 ויימשך עד לשבוע הבא, הכניסה והיציאה לעיר תוגבל וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה. העיר סומנה כ"אזור אדום" לאחר שנמצאו בה רק בשבוע האחרון 169 נדבקים חדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 07:01 טז בתמוז התשפ

ועדת השרים אישרה: החל מהיום סגר על ביתר עלית לשבוע
סגר על ביתר עלית, צילום: Nati Shohat/Flash90

ועדת השרים החליטה אמש (ג') להטיל סגר של שבוע על העיר ביתר עילית, במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. הסגר תוכנן במקור להתחיל הבוקר בשעה 08:00, אך כדי שהתושבים יוכלו להיערך לקראת הסגר, הוא יחל בשעה 13:00. לאור ההחלטה תוגבל הכניסה והיציאה לעיר ביתר עילית וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה. הסגר ינוהל על ידי הצבא, היות והעיר נמצאת בשטחה של יהודה ושומרון.

ראש העיר רובינשטיין זעם על ההחלטה להטיל סגר על עירו ודרש מראש הממשלה לחזור בו מההחלטה: "שלחתי  מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית. לעניין הסגר עצמו: אני מתנגד נחרצות לסגר, שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר".

לאחר החלטת השרים להטיל סגר, הצעת ההחלטה תונח על שולחן ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בהקדם האפשרי. ביתר עלית סומנה כ"אזור אדום" לאחר שפורסמו נתוני ההדבקה בעיר, בביתר עילית יש 268 חולים פעילים, 169 מהם אובחנו בשבוע הזה. תוך כך משרד הבריאות עדכן אמש כי ישנם 1,076 מאומתים חדשים, מתוך 23,256 תוצאות בדיקות שהתקבלו. כמו כן ישנם: 13,352 חולים פעילים. 34 מונשמים. 86 חולים שמצבם מוגדר קשה. 342 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.