מה עשו הרשויות עם 'מזבלת הקורונה' של רמאללה?

חודש חלף מאז שתנועת רגבים חשפה את 'מזבלת הקורונה' שעיריית רמאללה פתחה במחצבה בחבל בנימין, לא השתנה כלום: טונות של פסולת ביתית ותעשייתית ממשיכים לזרום אל המחצבה, שריפות אשפה תדירות, ואפס פעילות אכיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 11:24 י בתמוז התשפ

מה עשו הרשויות עם 'מזבלת הקורונה' של רמאללה?
צילום: תנועת רגבים

במשך שבועות מעטים בלבד ובזמן שכל העולם עצר את נשימתו בהמתנה לרגיעה מנגיף הקורונה, הושלכו במחצבה נטושה הסמוכה לאזור התעשייה שער בנימין, אלפי מטרים מעוקבים של אשפה שהגיעה הישר מהערים הערביות הסמוכות, רמאללה ואל בירה. אלפי משאיות שניצלו את עצימת העיניים הזמנית שפכו את תכולתן מראש הצוק היישר לתוך המחצבה. 

בסרטון חדש שמוציאה הבוקר (ה') תנועת רגבים, היא חושפת כי למרות פניות חוזרות ונשנות אל הרשויות ועל אף הפרסום בתקשורת, שבועות ארוכים לאחר הסרת הסגר ופרסום הסיפור, עדיין לא נעשו בשטח פעולות אכיפה. 

יתרה מזאת, בסמוך למחצבה התבצעו לאחרונה שריפות פסולת רבות, ככל הנראה במטרה להיפטר מכמויות הזבל האדירות שהושלכו בחודשיים האחרונים. שריפות שרק מוסיפות לזיהום הסביבה האדיר המתבצע במזבלות הפיראטיות הפועלות ללא אישורים וללא גופים רשמיים המוודאים שהפסולת נטמנת באדמה כדין ואינה מייצרת זיהום נוסף באוויר ובאדמה. 

"החישוב שלנו מראה שתחת עינו הפקוחה של המנהל האזרחי נשפכו במחצבה מעל 10,000 מטרים מעוקבים של פסולת במהלך תקופת הקורונה" אומרים ברגבים. "המחצבה נמצאת באזור מרכזי מאוד על ציר 60, ואפשר לראות אותה כמעט בכל נסיעה. קשה לנו להאמין שהרשות הפלסטינית הצליחה להסתיר את אלפי המשאיות ששפכו כאן זבל במשך התקופה, ככה שעצימת העיניים של הרשויות מבחירה, ולא מהכרח. אנחנו עדיין מקווים שמישהו יתעורר בקרוב ויעצור את הביזיון הזה".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "פורעי טבע ערבים מחבלים בבריאות שלנו ויוצרים נזקים סביבתיים אדירים לחבל הארץ החשוב הזה. על גורמי האכיפה והמנהל האזרחי להתעשת עוד היום ולאכוף את החוק מול העבריינים. אני קורא לשר הביטחון בני גנץ להתערב ולשמור על אוצרות הטבע ועל הבריאות שלנו".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן