עוצמה יהודית: סמוטריץ' פוצץ מו"מ ברגע האחרון

הסכם איחוד בין הבית היהודי- איחוד לאומי לעוצמה יהודית היה לפני סגירה כאשר שר התחבורה מנע אותו ברגע האחרון מכיוון שרצה שאורית סטרוק תמוקם לפני ברוך מרזל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/19 12:44 כה בתמוז התשעט

עוצמה יהודית: סמוטריץ' פוצץ מו"מ ברגע האחרון
איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

השר בצלאל סמוטריץ' ביטל בשבוע שעבר ברגע האחרון סיכום עם עוצמה יהודית. על פי ההסכם שהיה אמור להיחתם, עוצמה יהודית הייתה צריכה לקבל את המקומות הרביעי והשביעי ברשימת איחוד מפלגות הימין, ובמקרה של חיבור של כל מפלגות הימין, כולל הימין החדש, את המקומות החמישי והשמיני. 

אלא שמי שמנע ברגע האחרון את חתימת ההסכם היה לא אחר מאשר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שלא היה מוכן לכך שאורית סטרוק, חברת מפלגתו, תמוקם רק במקום השמיני ברשימה מתחת נציג עוצמה יהודית. סמוטריץ' נימק את פיצוץ המו"מ בכך שבהתאם ליחסים הפנימיים הקיימים ביישוב היהודי בחברון,  לא ייתכן כי אורית סטרוק, שהיא פעילת ציבור ותיקה, תמוקם אחרי נציג עוצמה יהודית ברוך מרזל. 

בעקבות הדברים, תוקפים גורמים בעוצמה יהודית את סמוטריץ': "סמוטריץ' מדבר גבוהה גבוהה על כך שכל אחד חייב להתפשר ולוותר על האגו האישי שלו כדי ליצור חיבור בימין, ובפועל מי שמחבל בסיכויים שיהיה חיבור כזה זה הוא בעצמו. אם על מנת שאורית סטרוק תקבל מקום לפני נציג עוצמה יהודית ברשימה הוא מוכן למנוע חיבור בימין ולסכן את שלטון הימין, אזי האגו עליו הוא מדבר נמצא אצלו".

גורם באיחוד הימין מסר: "ספין מצוץ מהאצבע. השר סמוטריץ׳ עסוק אך ורק בחיבורים ואין לו זמן להתמודד עם ספינים שעתיים".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן